OT bästa flygspelet?
Tänkte ställa en fråga här,vilken är det bästa flygspelet du har spelat?
Vart lite sugen på att skjuta ner lite 109:or.

Egentligen tycker jag nog Wings, som Henke nämnde i en annan tråd. Det hade ett element som jag inte träffat på i andra flygspel, varken förr eller senare. De hade nämligen handling.
Annars ligger väl Il-2 serien rätt bra till, men egentligen ligger komplexiteten redan där lite för högt. Jag hade velat ha ett riktigt realistiskt WWI-spel, gärna med något mer än att bara flyga.

European Airwar är en bra spel,dock så är den lite gammal nu.

Il-2 lirade jag en hel del för ett tag sedan. Klart bra spel, speciellt i nätverk.
Flight Simulator X är nog den roligaste,bästa spelet,så mycket av allt,sdpelade ganska mycket innan,nu är dator hos morsan,spelar när jag är där.den nya HAWX spelet verkar vara bra
sani
www.bosnafly.n.nu
Ja tyckte som sakt Wings till Amiga me de är ju herrans massa år på det spelet.
Men Sau verkar gilla LockOn Gold..
De ska ja ta och köpa när man får råd..
Henke

Den flygsimulator jag gillade bäst var nog F-19 Stealth Fighter jag minns inte om den var till Amigan eller ännu tidigare dvs. 64:an, om vi tänjer på begreppen så gillade jag också två helikoptersimulatorer nämligen Longbow Gold och Comanche Gold, dom residerar tillsammans med Jane's F-15 på Windows 98-burken för närvarande, fast intresset för flygsimulatorer har falnat på senare år
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#6 Longbow gold var skit kul när det kom ut. håller med dej om att flyg"spel" har svalnat även för mej. Kommer inte ihåg vad det spelet hette man starta iaf från ett hangarfartyg så kunde man köra tomcat,hornet osv. Kom i gå jättebuggen att man inte kunde kracha i vattnet utan åkte efter vatten ytan. Det och Il2 är väl dom två spel som jag har offrat mej tid på.

#7: Ja även F19 gick att landa varsomhelst, jag brukade välja uppdrag där man skulle landa på ett flygfält eftersom jag satte ner kärran i närheten och sen rullade till flygfältet, hangarfartygen var ju en våning upp så det gick inte att använda den tekniken där. Sen kom någon F 15 med automatlandning den var hårresande den höll höjden tills den var alldeles i närheten av flygfältet då dök den ner och tog upp den i planflykt typ två meter över marken och landade fint

crimson skies är också kul, rekommenderar till Xbox men finns till PC (roligare på Xbox dock)
Jag skulle rösta för UbiSofts spel i "IL-2" serien! Speciellt om det är 109:or man vill fightas emot. Saknar bara sista spelet i serien, "1946", som hade varit kul -det är väl ett s.k "What If…" scenario man tänker sig där (om något har ett second-hand är jag intresserad). Är själv ganska värdelös i dogfights, men en hejare på lågflygning -gärna mellan bergspass, eller i stadsbebyggelse- för att skaka av mig efterhängnsna motståndare och helst få dem att krascha in i bergs- eller husväggarna… He,he… En verklig utmaning är att agera torpedflygare och försöka sänka skepp -tänk bara att flyga in på 20 m höjd med LV:t blixtrande omkring dig…
Fly High!
Pontus

Den måste jag skaffa,tack för tipset Pontus
.

Där fanns ett helikopter spel, Gunship! Riktigt häftigt spel. Sen va där Janes WW2 Fighters. Mycke roligt spel. Sen troligtvis mest realistiska simulator spelet nånsin. Lock on: Modern Air Combat.
Länk till Gunship! bilder
http://www.gamespot.com/pc/sim/gunship/images.html?om_act=convert&om_clk=gsimage&tag=images;img;3
Det är med hat kärlek man spelar det spelet. Aldrig har ett spel retat upp mig som det. Ibland har jag installerat det efter att ha längtat efter det men efter 10 min ta bort det för att det e så svårt.
Det spelet ska få ligga i hyllan bland "spelsomvajättebramenommanspelardomnusåblirmanbesviken" spelen
Kom på att U.S. Navy Fighters va ett ännu bättre spel än dom andra. Tror det va det första jag spelade
Godnatt

Jo Gunship kommer man ihåg, det var väl det spel man spelade på flest olika maskiner, men särskilt bra? nja jag röstar för Longbow Gold

IL 2 någon som vill ha ett billigt har ett som står i hyllan o samlar damm…
#14 Skulle gärna vilja ha det 
Men är de andra som vill ha de så kan jag backa..
Henke

Jag har Microsoft Combat Flight Simulator, Combat flight Simulator 2 Pacific Theater och Combat Flight Simulator 3 Battle for Europe liggande och samlar damm. Till salu för 50:- st plus porto om någon är intresserad. Först till kvarn….
PeO
Combat flight Simulator 3
De spelet kan ja hellre ta då 

Ibland är det inte de mest avancerarade spelen som är roligast. För några år sedan fick vi ett "gratisspel" med Kellogs frost flakes; RC daredevil, som gick ut på att flyga RC-plan i en rätt juste miljö med olika grenar som luftrally, plocka poängballonger m.m. Detta spel var helt beroendeframkallande i all sin enkelhet.

Combat Flight Simulator 3 Battle for Europe till Henke. Har skickat PM till dig.
PeO

Skaffade IL-sturmovik 1946 igår,första uppdragetslutade med ett rykande hög intill startbanan…
,men nu så börjar det funka bättre,satt till halv fyra på morgonen och spela,kanske inte så smart när man skulle upp klockan sex,så jag var halvseg på jobbet idag.

Ja men då hade du ju "giltigt förfall" om du var seg
, du höll ju på med viktiga grejor.
PeO

Japp,så det vart lite extra lång frukost för min del…zzzz
.
Om jag inte minns fel så fanns det ett spel som hette Ace II som jag lirade en massa på den gamla C64-tiden, det gillade jag! Gillade även Blue Max, det var fränt att flyga omkring och bomba! Snacka om att dataspelen har kommit långt på 20 år!
Nuförtiden köra jag Blazing Angels på Wii då och då. Väldigt mycket arkadkänsla över det, men ändå småkul.
"Nu flyger du så lågt och så sakta du kan" - som mamman sa till sonen som kommit in på flygskolan…
Jag har 1 st "IL-2 Forgotten Battles" och ett "Pacific Fighters" i samma serie som ligger å samlar damm. Bägge är uppgraderade versioner av den ursprungliga "IL-2 Sturmovik". Någon intresserad?
#20: Så du fick tag i "1946" ! Var hittade du den? Sugen på att testa själv nämligen.
Åhoppsan, nu lyckades jag visst rota fram ett urgammalt "Red Baron II" från Sierra Games också. Funkar väl knappast på en nutida dator?
Pontus
#23 Du väcker gamla minnen till liv, jag och polaren tillbringade många timmar med just Ace II.
Har också kört Blazing angels, men tyckte det blev för mycket arcad, så jag bytte bort det. Men det var kul ett tag. Funderar på om jag skall plocka fram mitt IL2 som står i hyllan, dock måste jag införskaffa en ny joystick, då den gamla blivet dissikerad…
Wings till Amiga som nämndes i början av tråden var också en riktigt höjdare! Men nytt har jag inte riktigt koll på, tyvärr.
Fighter Bomber till Amigan, man kunde ju flyga Viggen! Helt okej flygkänsla också. Sen var F-16 Combat Pilot till Amigan klockrent. Kan inte räkna alla timmar jag satt och tränade landningar, bombning, ett seriöst spel. Idag är det väl Falcon Allied Force som är det skarpaste.

Är det någn som har en Microsoft forcefeedback joystick 2 till salu?

Satt och kollade i "demo" cd skivorna man köpte som en galning innan internet hade vaknat till liv på riktigt. Man kunde iaf jaga ikapp bombare och landa lite varstans borde varit nån i mitten av 90talet, kommer fn inte ihåg när jag fick min p100. Köpte en joystick för 100 spänn på något elföretag som hade två knappar och man blev tvungen att ställa in Y och X axeln manuellt och den var ju glapp så det var inte lätt. Nostalgi på hög nivå. 
spelade ett ww1 spel på nån av dom "gamla hedliga" spelkonsolerna, var typ som wings fast det här var mycket äldre och man såg planet uppifrån.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej flygfantaster,
Saitek Pro Flight med Microsoft Flight Simulator kommer att ställas ut på Dustin Expo i Globen på lördag. Riktigt bra produkter har de. Gör alla flygsimulator så mycket nära verklighet.
Duke

Il-2 sturmovik är nog kanske best om man vill flyga WWII plan. Battle stations pacific ör också väldigt roligt. fast då får man inte bara flyg, utan också köra strids fartyg och ubåtar. Man brukar också ha kommandot över en hel flotta.
Vill man flyga moderna jetplan så är acecombat6 också roligt.
Felix

Förresten så spelar jag allt på xbox-360
UbiSoft har visst lanserat ett otroligt realistiskt WWII flygsimspel på Battle of Britain-tema som de kallar "Birds of Prey". Tyvärr verkar det inte finnas för PC, utan bara för spelkonsoler. De demos jag sett som sägs vara "direkt från skärmen" visar en otrolig realism -så att man lätt kunde ta det för autentiska färgfilmssekvenser… I vintras lyckades jag f.ö med MS Flight Simulator nattflyga ett gammalt biplan från Norrköping Airport till Skavsta Airport, här utanför Nyköping. Fick t.o.m ned kärran utan att krascha!

När jag sa il-2 sturmovik så är det samma spel som birds of prey som poncar nämde ovan.

.
Det är nog inte så många som håller med men jag skulle nog säga Jetstrike CD32 till Amiga (AGA versionen är snarlik). Ser ut som Wings of fury, men med en massa olika plan WWI, WWII och modernt (t.o.m JAS och Viggen) + helikpotrar att välja på. Även beväpning är realistisk med AGM-65, sidewinders, laserguidade bomber o.s.v.
Det är löjligt lätt att lära sig och blir aldrig segt och blandar realism och action, har en hel del humor och ett galet soundtrack med låtar som "drop the bomb" och "fast jet fever".