Stora & små figurer
Är det någon som vet var man kan få tag på figurer i skala 1:8, jagar besättning till ett kommande båtbygge. Tänker mig manliga europeer med bar överkropp och shorts.
Är även på jakt efter betydligt mindre figurer Vikingar i skala 1:87
Alla tips välkomna

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
1/8 Det är inga dåliga skalor! Det blir nog till att titta i dockavdelingen i leksaksaffären eller dyligt.
Till det andra projektet så skulle jag nog titta på MJ-tillbehör som Preiser
Kolla in på länksidan under:
Modelljärnväg - Tillverkare & butiker
så kommer du att finna en hel del bra sidor.
Just nu så är det inte i bokstvsordning, men de kommer nog att rätta till det snart…
Stefan - Modellbyggare
vikingar hade hobbex såg jag för nån vecka sen i butiken,men de kan ha det på webbshopen oxå
sani
www.bosnafly.n.nu
Dockor från leksaksaffären har jag inte tänkt på. Får ta mig en rekognoseringsrunda. Riktiga karlar bygger i rejäla skalor. Beställde byggsatsen idag eftersom jag fick slut på riggtråd till Gladan och det blir ju så dyrt porto att bara beställa riggtråd så jag kastade in lite mer kul saker i webordern. Hittar jag inga lämplig dockor kanse jag täljer trägubbar och ställer dit. Det borde vara möjligt i denna skala.
Har kollat Preisers hemsida samt diverse välsorterade MJ-butiker på nätet och just vikingar verkar inte finnas

#5 Misstänker också det, men tänkte att om det skall finnas i ett MJ-landskap så kanske det går att placera dem så att skillnaden kanske inte blir så tydlig…
Stefan - Modellbyggare
Då finns ju detta att tillgå: en boplats
Kanske 15mm spelfigurer kan vara något att leta efter som t.ex. dessa. Det kan ju finnas mer i den skalan