M-18 Hellcat vs M-26
vad skiljer dessa två åt??är ute efter tornet bara så om tornet är lika räcker det för mig…Trumpeter har en M-26 men ingen M-18 i skala 1/72,finns M-18 i 1/72??
sani
www.bosnafly.n.nu
Gigantisk skillnad. M26 är en tung strv och M18 är en splitterskydda pvvagn.
Roger
ok,tornen är inte lika heller då?finns den nån vagn som har likadan torn som M-18?
www.bosnafly.n.nu
#3 Tyvärr tro jag inte det. Sorry!
Roger
nån mer som har nån tips vem som tillverkar M-18 i 1/72 skala
www.bosnafly.n.nu

Ingen annan vagn har samma torn som M-18 skulle jag tro. En tunnplåtig konstruktion med stor motvikt där bak och inget fast tak. Har sett nån platta påmonterad som tak, vet inte om det var standard eller "field modification". Det närmaste tornet skulle väl vara M-10 Wolverine den hade en 3 inch kanon och M-18 hade en 76:a. M-18 var förmodligen det snabbaste bandfordonet över huvud taget på den tiden den skulle i princip jaga runt och skjuta tyskarna i häcken
Har en Academy 1/35 modell av den i bygghögen, har däremot ingen koll på 1/72, för liten skala för min smak
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
nån annan som kan tipsa om M-18 i 1/72 skala
www.bosnafly.n.nu
Millicast har en i skala 1/76. Om du inte är så petigt kanske den funkar? Längden skiljer inte så mycket mellan de olika skolorna: 73,3 mm i 1/72 resp. 69,4 mm i 1/76.
http://www.milicast.com/shop/product.php?productid=947&cat=63&page=2
ok,kanonbra ska kolla upp omgående.tackar
www.bosnafly.n.nu
tänka sig,1 år senare hittar jag min inlägg på google och de hade den M-18 så nu är den beställd hoppas den kommer denna vecka…
www.bosnafly.n.nu
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som att vänta på tomten