Nytt i verktygslådan - kv 1, 2011
Nytt år, nytt kvartal, ny tråd. 

Härligt knivset felle, hur är det med pincetterna? har dom släta käftar allihop eller är några räfflade? Själv kör jag mest med Apotekets öronpincett som är vinklad på mitten
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Käftarna är släta. Är dom bäste så eller är det bättre med räfflade?
Felix

#3: Enligt min erfarenhet är det bättre med räfflade, plastbitarna slinker lätt ur en slät käft. Den där längst till höger är en typisk frimärkspincett och när man handhar frimärken så vill man ha en slät käft för att inte skada frimärkena, jag använde ett kort tag min frimärkspincett till modellbygge men gav upp, Apotekets pincetter är räfflade och ger ett betydligt bättre grepp

#3 Ok, jag kommer nog att skaffa nya och bättre senare.

#7: Vilket kap!

Japp,och jag som hade tänkt beställa airbrush hållare,nu behöver inta jag göra det..

När jag såg den här på e-bay såg den intressant ut, tången såg stor ut och benämndes som "sidavbitare för plast" vilket ju lät intressant
Men… skenet bedrar som man säger! det var en mindre sprueculler här i jämförelse med "orginalet"
förutom mindre storlek har den även väldigt tunna handtag, nåja det fanns ju en bra fil i lådan och brytkniven från olfa ser ju också bra ut och skruvmejslar är ju alltid användbara, pincetten däremot har typiskt släta käftar och därför inte mycket att ha…
eller man skulle kanske dra lite självvulkande gummittejp runt spetsarna, då skulle man ju få bra grepp

Fungerar den till enamelburkar? 
En sådan där kan ju vara perfekt! Emellanåt är det ju svårt att få riktigt grepp på en del burkar, trots att de har räfflade kanter.

Nice!
Vad kostade sprutboxen?

#18 1.500;-
Stefan - Modellbyggare

Mucho trevliga inköp Stefan!
Ser fram emot ett utlåtande om kompressorn efter första testet.
Det blir till att beställa en sådan spraybox hos Christer.
Den där Painting stand set såg ju intressant också.
Sprutboxen är det någon lampa i den?
# 23 vad kostar denna variant gillade lösningen …Ser dock inte något pris på den

Jag har för mig att den kostar cirka 3000kr. En hel del pengar, men den är fräck.
Fina grejer Stefan
Spray-båset ser mysigt ut.

En hoppfällbar spraybox vore något, mycket nöjd med mitt hembygge men den tar ju en j--la plats, använder den dock som "limtork" emellan spraytillfällena

#15-17. Joru Stefan, det var väldigt fina grejer du köpte! Kompressorn går ju inte av för hackor. Och sprutboxen gav ju "Ha-begär"!

Tack själv, Peter!
@29 Den är super, jag har alldrig råkat ut för att den pajar eller krånglat. Jag har alldrig byt nål på min 
låter bra
har doch inte fått nöjet att testa den än då min kompressor inte kommit än
men den som väntar på nått gott……

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bar hem den här igår! Lite av en önske-grej det här

En riktig fräs med koordinatbord och allt
här ska fräsas plast så det står härliga till!. Det är en s.k. Microfräs så bordet är bara 20x7 cm men det räcker bra, mycket användbar för St Chamondbygget och vilket annat scratchbygge som helst förresten

Får man fråga vad en sådn pjäs gick loss på? Jag har också alltid velat ha en fräs, men de brukar ju vara löjligt dyra.

jag fick den för 3180:- har sett den på nätet för 3099:- men då tillkommer frakt förstås.
#33 där är hög vill ha faktor på den
vem säljer dom?

#36: Ja jag köpte min på Wentzels fast normalpriset där är 3975:- för den här, så det finns väl en viss vits med att kolla HAB Electronics som Stefan länkar till frakten kan väl inte gå upp till så mycket?
Beställde en H&S Evo 2 in 1 idag. Ser fram emot alla väntande målningar. Supersnabb service på Spraypal.

Köpte denna idag, den största frågan när jag testat airbrushing i några timmar var: VARFÖR HAR JAG INTE BÖRJAT MED DET TIDIGARE!!??
Faktiskt en rätt så tyst kompressor, med tanke på att den inte är specifikt till airbrushing:)
Tanten har iaf inte klagat ännu, kan dock bero på att hon inte är hemma ännu ;D

#43 Tack själv, Stefan.
/S