Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 3399 ggr
Joppo
0

Joppos bilder från 08 Open

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kanske ni blivit lite trötta på att se bilder från 08 Open, men här kommer i alla fall en laddning till. Bilderna följer inte nåt speciellt tema eller så, utan är bara ett axplock av de modeller jag tyckte vara extra fina eller intressanta på nåt annat sätt.

Bild ett visar en Orkisk mördarmaskin från Juniorbordet.

Joppo
0

Jarls galna dio :) Grattis till vinsten också.

Joppo
0

Markus/Ministuffs italienska vinjett. Vädringen på denna vagn tycker jag är riktigt fin. Han har använt pigment på ett effektfullt sätt.

Joppo
0

Hillbillydio. Jag tror det tog hem det prestigefyllda priset "Publikens val"

Denna kommentar har tagits bort.
Joppo
0

En fin Brummbär med zimmerit.

Joppo
0

KV-2. Denna modell vann en av pansarklasserna. Den var lerig och grann.

Joppo
0

En Sherman. Det kan ha varit en Firefly… Jag kommer inte riktigt ihåg. Den var tjusigt vädrad tyckte jag iaf. Det var en fin balans mellan den gröna färgen och det beiga dammet.

Joppo
0

En Stug III i vinterskrud. Den vann någon av de mindre pansarklasserna.

Joppo
0

Slagskeppet(?) Bismarck byggt av Ulf Lindberg.

Joppo
0

Kejsarinnan fick en bronspeng :) Jag fick även tillfälle att snacka lite med domaren vilket var intressant. Främst handlade det om att stridsvagnen inte stod tillräckligt stabilt på marken. Det var ingen jag tänkt på tidigare, men efter att han påpekat det så förstår jag verkligen vad han menade :) Jag ska försöka fixa det till kommande tävlingar, så får vi se hur det går då istället.

Joppo
0

Charles Kings LAV 3. Den var riktigt rostig och fin. Jag fick även tillfälle att byta några ord med honom vilket var skoj. Han var mycket trevlig och verkade verkligen brinna för det han gjorde.

Joppo
0

Även detta bygge är signerat av Charles King. Eller bygge är väl kanske fel ord eftersom det från början är en Die Cast-modell som han köpt färdigbyggd och sedan vädrat.

[Hayabusa]
0

Fina bilder, Jeppe! Det var alltså Jarl från detta forum som skapat diot  i #1? Jäkligt fint. Markus italienare är inte dum…väldigt fin. Tycker att trädet ser mycket fint ut, dessutom. Tummen upp till dessa herrar Glad

Jo, även till alla andra forummedlemmar som bidrog och belönades. Bra gjort!

Uffe Lundbergs fartyg går inte av för hackor. Oerhört fina bygge. Orkisk mördarmaskin på juniorbordet - snygg. Kul att det finns en yngre generation som gillar modellbygge.

/S

Joppo
0

En Warhammer-dvärg som kom tvåa i Fantasyfigurkategorin.

Joppo
0

En "Ogre Mage". Jag vet inte riktigt vad det är för nåt. Det ser typ ut som Shreks skitsura storebror eller nåt :) Den är målad av Markus/Ministuff och vann fantasyfigurklassen.

Joppo
0

Jonas Dahlberg hade gjort ett charmigt lite dio med en barsk norrlänning i en liten stuga.

Joppo
0

Samma dio från en annan vinkel.

Joppo
0

Detaljstudio av Charles King:s Bone Yard-dio

Joppo
0

Warhammerbåset. De lät ganska mycket och gick verkligen in för spelandet. En av spelledarna skrek bland annat "Det bästa som finns är doften av bränt kött" så att alla i hela salen hörde det :D De verkar vara lite udda de där warhammerspelarna hehe.

Joppo
0

Helgens fynd :)

Det var det hela.

/Jesper

piddas
0

trevliga bilder..Glad

Joppo
0

#13 Jag visste inte heller att Jarl gjort det förrän idag. Det står i nån av de andra trådarna här på sidan. Det var maffigt… Killen har både talang och ett stort tålamod hehe.

Mmm… Orkmaskinen var snygg. Som sagt, det är kul att det är lite kids som börjar bygga också.

#21 Tackar tackar

ElLobo
0

Tack för bilderna! Det är kul för oss som inte var där att ändå få titta på en massa fina byggen.

StefanW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tackar för bilderna och kommentarerna!

Stefan - Modellbyggare

Chevy-54
0

Den orkiska mördarmaskinen var riktigt go och en överaskning att Markus på Ministuff ställde ut ett bygge:)

Bluesdiot är en höjdare också och att StuGen i vinterskrud hör till de småskaliga var nästan en chock!!!

Jarls 1/72 dio är fantastiskt läckert och jag älskar vädrade traktorerTungan ute

Tack för fina bilder Joppo! Förstod att vagnen på bild 10 är din -snyggt!:)

/Bengt J.

Joppo
0

#23-25 Tack och tack!

#25 Ministuff-Macke är riktigt duktig. Speciellt hans figurmålarskills är riktigt grymma vilket ju framgår av bilderna :)

Stugen var i skala 1/48 har jag för mig. Imponerande bygge helt klart.

Visst var traktorn fin? Jag blev rätt sugen på att försöka mig på nåt liknande själv faktiskt. Typ en sån där riktigt gammal rackare med stålhjul. En sån lär ju vara en dröm att vädra :) Jag blev också positivt överraskad vilken hög detaljnivå det är på dagens die cast-prylar. Den traktorn som jag fotat var i skala 1/32 och med mycket crispa och fina detaljer.

/J

Chevy-54
0

O ja, traktorer och särskilt med järnhjul vore riktigt fränt. Tyvärr drar de iväg prismässigt och om man vill bygga "svenskt" kan det bli en rätt stor peng.

På tal om Ministuff så köpte jag MKs traktor och den hamnade på ca 500 vilket man nog får räkna med för en traktor med hyfsad detaljnivå. Har inte riktigt löst det än hur jag ska kunna scratca järnhjul -om det nu blir det på denna:)

/B

Joppo
0

Den traktorn har jag också stått och klämt på några gånger :)

Jag hoppas du gör en variant med stålhjul, även fast jag förstår att du blir lite avskräckt av att behöva scratcha metallhjulen :)