Mary Ann färdig
Då va den äntligen klar :) Har som sagt gett mig på min första vädring, tyckte det skulle passa på en fiskebåt. Gnugg, slipa och kaustiksoda har hjälpt till. Har hittat nät med rätt maskstorlek till en trål, men blir lite knöligt att färga den då den är vit och av nått syntet mtrl. Men ska ge mig på det, och då kommer det bilder så småningom.

Ser mycket bra ut! Lagom vädrat tror jag. Ett snyggt bygge!
Härligt bygge. Det är nästan så att man skulle vilja åka med en sväng
!!

Mycket snyggt och väldokumenterat bygge. Tack för alla fina bilder på båten!
Stefan - Modellbyggare

Mycket snyggt bygge!

Du, hon blev ju hur snygg som helst. Och fort gick det. Det var ju inte många dagar sedan hon stod där i "bara mässingen" 
Kul med vädringen, det blev jättebra. Blev lite nyfiken på nätet du nämnde, vad hittade du för nåt?
Grattis till ett fantastiskt fint bygge. Den modellen kommer verkligen pryda sin plats!

Grattis till ett fint bygge, Nu lockar du upp mig på vinden och leta efter mina kartonger med MaryAnn. 
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Supersnyggt! Önskar jag hade modet att bygga i trä.
#18 Tycker jag du ska göra 
#19 Tycker du ska ge det ett försök 

Kanoners. Det där ser ju ut att kunna fungera.
Färgning…frågan är om det går att doppa det i något. Är det tyg så lär det ju suga åt sig, då kan det ju fungera med lite vad som helst. Jag har provat med kaffe, te och faktiskt soya. Det gav rätt bra resultat.
Dessvärre ser det ut som plast, och frågan är hur intresserat det är av att suga upp färg i så fall. Blir kanske till att måla det med spray istället.
Nåja, du kommer säkert på nåt.
Och mera byggen vill vi absolut se.
Det blev ju riktigt bra, som vanligt. FFFF… Flinka fingrar från Falkenberg
.
Färgning av nätet kan göras med CD- märkpenna om det e plastigt material. Dutta, dutta,dutta. Det fastnar o flagnar inte efter ett tag.

Vilken skönhet! 
Stor förnöjelse att se!
#23 Ja lite flinka är dom. Hittade lite grön färg, ska se hur det blir.
#24 Tackar för det 

Blev ju jättebra!
Jamen, trålen blev ju verkligen "pricken över i-et"
Blir det räkfrossa nu?
Blir ju sugen på att fiska ju, även fast det är -15 ute 
Vilken skönhet !
Fin som snus. Om fishfindertjänsten e ledig mönstrar jag gärna på
.
Myckeet snyggt bygge Rikard!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bra Bygge!
Men hur målade du styrhytten????
mycke snyggt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för det.
Dom svarta ränderna på hytten var förtryckta och vädringen är gjord med sandpapper och koustiksoda.