Tamiya spackel
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tidigare körde jag med Tamiyas gråa spackel, sen köpte jag en tub Tamiya vit spackel, kunde ju vara praktiskt tyckte jag med vitt istället för grått i en del situationer. Det var först idag som jag satte igång på allvar med det vita spacklet, det gråa var ju slut. Då upptäckte jag att det var inte bara första satsen ur tuben som var löst, det har ungefär samma gräddfilkonsistent som Vallejos Plastic Putty! Trodde när jag köpte den att det var samma som det gråa, bara med en annan färg, eller har jag fått en konstig tub? Har någon nån erfarenhet av den vita Tamiyan?
Kommer nog snart köpa en grå tub till, det är bra med spackel i olika konsistenser och Tamiyas gråa är klart användbar
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Hmmm, låter märkligt. Min vita putty har inte gräddfilskonsistens. Den är mindre grov och mer lättslipad än den grå, men gräddfil… Den där ska du nog gå tillbaka med.

Nja jag kan knappast gå tillbaka med den, jag minns inte var jag fick tag på den, dessutom går den ju att använda och verkar torka rätt snabbt, funkar fint på urtavlan till Goofy Klock som var lite "bråkig" att spackla med den gråa
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus