Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 4544 ggr
Maysula
0

Scaleracers forum ?

Hejsan

Jag antar att det är fler än jag som är på Scaleracers forum,

men sen igår kommer jag inte där alls, servern verkar vara nere.

Nån som ev. vet nåt ?

Thomas

T-1000
0

Tyvärr så kommer man inte in på något inventforum.

L-Pettersson
0

Hejsan!

Tyvärr verkar det ha kommit grus i maskineriet hos Inventforum. Kanske bara var en tidsfråga…Rynkar på näsan

Jag jobbar på en lösning. Skickade ut ett antal förfrågningar igår och idag gällande en lösning på problemet. Inväntar svar, prisuppgifter m.m. Vi får hoppas Inventforums servrar hoppar igång snart. Gör dom det inte (och om min lösning fungerar), så dröjer det nog någon vecka innan forumet är uppe igen. Fungerar min lösning så tror jag resultatet blir bra.

Jag återkommer med mer info. Vid frågor, skicka ett mail till pim_mazda (a) hotmail.com

MVH /Linus. P, Scaleracers admin

ElLobo
0

Tack för infon, Linus!

P.S. Var snäll och gå in och aktivera ditt konto, så du kan skicka och ta emot PM. Tack!

se Aktivera eran sajt - inlägg #10.

robban64
0

Hoppas det löser sig.

Nu när man inte kan vara på forumet så kanske man kan färdigställa några objektGlad

Ante018
0

Kan medela att det finns en grupp på Facebook som heter scaleracers

Där finns vi nu vilsna själar utan forum….

kan medela att chatten går varmGlad

ElLobo
0

Det är väl onödigt när det finns plats här. Flört

zoncar
0

Apropå vilsna själar, så har Ellobo rätt! Ju fler vi är ju gladare vi blir!

johanH
0

Hur går det med scaleracers forumet??

ElLobo
0

Enligt Anders på Virago så var den upp ett kort tag under lördagseftermiddagen. Som det ser ut så verkar det dröja innan Inventforum får fason på sina servrar, eller vad det nu är för fel.

L-Pettersson
0

Jag jobbar på, och det har skett framsteg. Dock för tidigt att uttala sig mer exakt då jag inte vill att folk får upp förväntningarna = mer press. Är nog svårt att hinna med allt.

Kommer nog dröja någon vecka till innan vi är online igen. Hoppas kunna köra några tester under helgen, sen ska det byggas lite till (passar på att utföra lite annat "fix" i samma veva). Inbitna datanördar kanske skrattar att det tar tid, men jag har aldrig jobbat med sånt här så det tar tidTungan ute! Får ju bygga allt från scratch… Mycket roligare att göra sånt i styren än med ettor och nollor!!

Inventforum ska ingen behöva ta i ens med tång, bara ren skit alltihop så håll er undan.

Maysula
0

# 10

Tackar för info !

Har börjat fundra vad som hänt, saknar forumet mera än jag trodde !

Thomas

L-Pettersson
0

Nu är forumet återskapat och i fungerande skick. Jag har en massa saker att testa och förbättra innan sidan är tillbaka offciellt.

Alla trådar, inlägg och användare (inkl. inloggningsuppgifter) finns kvar sedan forumets start i mars 2006. Detta var enligt mig mycket viktigt att behålla och därför tog det lång tid med databaserna (sen är jag totalt nybörjare på detta!). Allt efter den 22 januari (då senaste backup:en gjordes) är dock borta, men det handlar bara om ca 3 veckor så det får vi leva med.

Jag låter meddela när sidan är redo att gå online igen. Kommer bli en liten nypremiär på CCM den 12 mars som det ser ut, då ska allt vara klart (förhoppningsvis).

MVH /Linus, Scaleracers admin

Proosen
0

Strålande och goda nyheter Linus!

Ser med spänning fram emot återstart av forumet, som det känns nu är man tvångsintagen på någon avgiftningsklinik och abstinensen är svår Skrikandes

Niclas

Borgis
0

Vilken hjälte du är Linus!!! Härlig läsning.

Stort tack för allt jobb du lägger ner så vi kan få tillbaka vårt

favoritforum. (No offence iFokus ;))

/Borgis

jeepsventa
0

Hej Linus !!

Återigenn , tack f allt arbete du lägger ned för oss alla !!

o i-focus e ju inte så dumt d heller ….. !!!

Styrenhälsningar till er alla från Håkan på Lundgrens försäljning i Bollebygd !

L-Pettersson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej på er alla

Galet mycket övertid denna vecka, knappt någon tid till hemsidan. Nu är forumet redo igen. Ni når nya Scaleracers (nu med nytt "försvenskat" namn!) på följande länk:

http://skallerackers.se

Det kan förekomma mindre buggar, isf ha överseende med detta. Åker till Stockholm kl. 06.00 imorgon 11/3 (för bl.a. CCM-träffen den 12/3) så först på söndag kväll (ev. måndag kväll efter jobbet) kan jag ta itu med ev. tekniska problem.

Men testerna har fungerat väl och jag tror det ska hålla. Välkomna tillbaka!

OBS! Ni som redan är reggade på gamla Scaleracers behöver bara logga in med era uppgifter som vanligt. Har du glömt ditt lösenord? Ange din mailadress på inloggningssidan så skickas lösenordet till den mailadress du angav när du skapade din användarprofil på Scaleracers. Nya användare reggar bara en ny profil, givetvis helt kostnadsfritt.

ElLobo
0

Tack för det! Bra jobbat, Linus!

Maysula
0

Tackar Linus !

Det vore bra om det kom ut på andra forum att det är uppe igen .

Thomas