Tamiya 1/48 Tiger I Early
Lite mer delar som måste limmas med snabblim på denna modell men allt passar bra. Jag valde en tidig ökenvagn i olivgrönt som ska ha målats över den vanliga pansargrå färgen. Jag la lite svart pre shade för att simulera detta. Tigern hade ju som bekant en massa hjul och jag målade dessa med vattenfasta tuschpennor i lite olika storlekar, väldigt enkelt och inget kladd. Banden byggs som vanligt upp av både enskilda länkar och större färdiga enheter. Banden grundmålades i gunmetal med en skvätt rödbrunt.
En snygg Tiger, Hogge. Stilren.
Hej!
Jag gillar ditt bygge!
Jag tycker att det har blivit riktigt snyggt. Vet du om det fiins någon historia bakom den olivgröna färgen?
Preshadne blev bra, Det syns men är inte jättetydligt vilket jag gillar.
Roger

Snygg Tiger!
Målningen blev väldigt bra.

Snygg pansarkatt!
Svar till #5
Jag blandade efter byggbeskrivningen. Som vanligt är det svårt med exakta färgmatchningar och just tyska färger är ju veritabelt minfält med en massa självutnämda experter som kivas.
I boken "Tiger I Heavy Tank 1942 - 45" av Tom Jentz och Hilary Doyle kan man läsa att vagnarna i 501st var målade i feldgrau med ett tunt lager olivgrönt målat ovanpå. Så har jag målat och är det fel så får jag väl ta ett snack med Tom och Hilary
.
Oh snyggt målat, ser ut som en bra byggsats!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har skaffat denna byggsats en rätt så bra men lite tråkit att vissa delar är redan gjutna i de störe. Tycker också metal biten är rätt onödig
Snyggt byggt och målat Hogge!
Praktiskt med tuschpennor till hjulen!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!