Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 1544 ggr
[Tunnan]
0

Aj Aj Aj

Idag har jag varit med om något som INTE ALLS var skönt.
Jag drog ut en visdomstand utan att bedövninget tog så bra.
Anledning till det är att jag har haft problem med en inflammation nere i roten ett tag.

Fast jag kan lova att det gjorde fruktansvärt ont.
Och så ska man behöva betala för eländet också, över 800 krRynkar på näsan

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Prova NoS nästa gång. Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

denstore
0

Jag har hört att man ska dra ut en på andra sidan, så att det jämnar ut sig. Har bra polygrip om du behöver hjälp.Tungan ute

[Tunnan]
0

Ja det kanske vore något.
Ska ev ta en till lite längre framObestämd

[Tunnan]
0

#2 Vad kör du som bedövning då, en däng med en träklubba i skallen typ ?Flört

denstore
0

För att använda fräcka styrelserumstermer, så beror det på om du vill vara proaktiv eller reaktiv.

Du får alltså välja att dricka kvartan före eller efter.Skrattande

Men det kostar bara hälften av vad du betalade. Och bedövningsalternativen ingår.Glad

Sven-Erik
0

Ajajaj Tunnan! Låter inget vidare det där. Men det är väl rätt skönt när det väl är över?…

[Tunnan]
0

#5 Kan nog behöve en både för och efter  Flört

#6 Ja du Sven-Erik det var skönt att blir av med plågoanden, men han gav sig inte så lätt inte, jag fick allt lida en stund Obestämd

Sven-Erik
0

#7. Hugaligen! Rynkar på näsan

starhawk
0

Jag fick dra mina i underkäken för att dom gick i bitar, fanns ingen i överkäken att bita på. Men att tanden gick i bitar betydde inte att dom saknade bra rötter, det var en pärs att dra dom trots att bedövningen tog, tandläkaren fick ta i ordentligt, det kändes nästan som om käken ville följa med, just när jag kände att nä nu klarar jag inte mer så sa tandläkaren glatt Klart! och plockade ut den! Den andra drog han först och den var relativt snäll

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

zoncar
0

Ha spik i foten alltså, På Kung Ludvig den XIV drog man ut samtliga tänder å då vart de helt friska,  under käcken sprack och en bit av gomen földe med! För att stoppa blödningar andvände sig man av ett glödjärn, karln blev överaskande nog 72 år trots den tidens läkerkonst(tortyr) så kom inte och snacka om vidomständer va!!!Obestämd???

"Bara en liten historisk tanke"

starhawk
0

#10: Ja läkaren hade av sin lärare fått lära sig att tänder var "av ondo" och tillämpade detta på kungen, den stackarn kunde inte avnjuta några biffstekar efter den operationen inte, det blev flytande föda resten av livet

Azgaron
0

#0 låter inget vidare Tunnan! Inte kul att behöva dra ut tänder och speciellt inte utan bedövning.

#9 Känner igen det där. Har också tyckt att nu pallar jag ine mer och så har de varit klara.

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

zoncar
0

Hoppas att ingen missförstå mitt skämt, har faktiskt talat med Janne/Tunnan idag via telefon, klart ett sådant ingrepp gör ont fattas bara// Tunnan hälsa Berra vet jag!!!!FlörtFlörtFlört

[Tunnan]
0

Det är lungt zoncar.

Jo då Berra kommer nu på Lördag och då ska jag hälsa honom.

[Tunnan]
0

AAAAAJJJJ…Åter igen

Igår fick jag sitta på akuten i ett antal timmar.

varför då undrar ni säkert då….Jo hundskrället bet nästan av mig min högra tumme.

Neej han är inte agressiv alls, tvärt om, nu är det så att vi har hägnat in tomten i två delar, i den stora delen lever våra 4 hästar och där är det inhägnat med elstängsel.
Problemet är bara att nu när det är så mycke is o snö så känner inte hundarna stötarna så väl och då passar dom på att smita igenom.
Men för att hindra detta fenomen ett tag så måste man får dom att blir rädda för elstängslet, och då måste man tyvärr hålla fast dom och föra fram deras nos mot eltråden för att dom verkligen ska blir rädda och får sig en stöt.
Jag garrantera att 8000 volt känns.
Jag har själv testan…såg ut som en piasavakvast på skallen Tungan ute

Men denna gången så hann jag inte får tag om hundens nos varpå han bet hej villt omkring sig i skräck.
Ett kraftigt bett träffade då min tumme…krask sa detObestämd
Aj som F…. Fabian Flört

ElLobo
0

Va, bet du inte tillbaka!?! Förvånad

Stackare, du råkar bara ut för otrevligheter. Hoppas det inte skadade något och att du snart kan bygga ordentligt igen. Krya på dig, kompis!

gismo76
0

Finns enklare mindre smärtsamma sätt att bli sjukskriven på du ,,,,Hur gick det med lilla tummen då ?

Skojade lite där innan men du har haft lite för mycket otur ett tag nu känns det som …

starhawk
0

Aj aj, kommer ihåg när jag opererade högertummen, det var en besvärlig tid, hoppas inget väsentligt blev skadat i tummen, krya på dig Tunnan!

Azgaron
0

Ajdå, det låter inget vidare Tunnan!

Hoppas på ett snabbt tillfrisknande, så att du kan bygga igen!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Tunnan]
0

Hej på er
Tack, ja jag ska nog försöka att bygga lite ikväll
Tummen är blå/lila men den får hänga med vare sig den vill eller inte.
Och hunden och jag är goda vänner igen.
Men han är inte lika villig att smita igenom nu längre.