Varning för kortköp med engelska företag
En varning i IPMS-Stockholms forum:
Eurocards kundservice avråder just nu från alla kortköp med mindre företag i England.
Själv använder jag mig alltid av PayPal. Skulle nätbutiken ifråga inte acceptera PayPals, så avstår jag faktiskt köp. Vet i ärlighetens namn inte om PayPal är 100% säkert, men det känns åtminstone så.
Bra att varningar kommer fram.
/S
Fördelen med Paypal är väl att man inte lämnar ut mer pengar än man vill. Paypal i sig skulle knappast försöka blåsa någon då varumärket är allt, börjar folk tro att dom fifflar så är dom borta fortare än kvickt.
Jag fick ett mail från Visa i förra veckan där dom bad mig att uppdatera mitt kort med ännu en säkerhetsspärr som stoppar intrång på kortet …
Jag har handlat utomlands nu i snart 10 år och använder bara Paypal och ännu har jag inte blivit blåst och vad jag förstår är det omöjligt för någon att komma åt dina uppgifter feån Paypal.
Sedan betalar man ju alltid i den valutan kursen som är just denna dag man betalar med paypal och inte mera än det som dom skall ha ….

Ja det var ju ett problem för Hannants för ett tag sedan, dom fick väl inte reda på riktigt var det läckte, men sen dom fixade Paypal så har jag använt den. Annars så har jag ett speciellt kort kopplat till ett eget konto utan kredit som jag använder för internetköp och det är nästan inga pengar på det kontot mellan köpen, finns fortfarande åtminstone en firma som inte kör Paypal som jag ändå köper från men det har aldrig varit något problem där
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#4 Jag kör med ett liknande samma system. Swedbank har ett en grej som kallas e-kort, med vilket man för varje transaktion skapar ett unikt kortnummer med ett specificerat belopp. Detta innebär att om nån bandit får tag på kortnumret så kan de inte länsa kontot eftersom det helt enkelt inte finns några pengar att ta. Det låter kanske lite krångligt, men allt sköts automatiskt med ett program man laddar ner.
Jag vet inte om jag berättat det, men jag fick faktiskt mitt konto länsat efter att jag handlat av Hannants. Som tur var så ersatte min bank mig det som jag förlorat, så allt löste sig i slutändan. Men jag fick mig en tankeställare och har nu helt gått över till att antingen använda e-kort eller Paypal när jag beställer grejer.
/Skinnad Joppo
Jag har ett speciellt "köp o sälj"-konto som jag använder här hemma,Paypal vid handel utomlands.

#5: Jo jag fick också kontot länsat, dvs internetköpskontot, jag hade några förbeställningar från USA jag väntade på så det var en del pengar på kontot just då. Men jag polisanmälde och fick tillbaka samtliga pengar, så nu är jag noggrannare och låter inte stora summor "ligga och skräpa" på kontot
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus