rally bilar?
Hej! Jag har letat efter rallybilar ett tag nu men hittar inte så mycket. Jag letar säkert på fel ställen, men jag ville helst ha nån av revells rally bilar. Jag har tittat på hasegawa och tamiya men dom är ganska dyra för mig. Vet nån här om man kan köpa någon av revells rally bilar här i sverige.
felix
Hallå på dig
Ja du det är tyvärr så att alla modeller har blivit dyra i Sverige. Revell är väl något billigare men kvaliten är betydligt sämre. Hasegawa och Tamiya är dyrare men betydligt finare mera detaljerade, Revell är väl inte helt lätta att få ihop vad jag förstår ..
Jag bygger bara Tamiya och Hasegawa…
Kolla vad Viragohobby har för något hemma.
Gismo

DU kan ju hojta om du hitar något bra!
Vill tro att Airfix har släppt ett antal rally bilar bla en Xsara cittra( hur stavar man till sittoträng igentligen) och någon Peugot 205 tror jag och kanske en subaru

#3 citroën
Ja, men de har försvunnit helt från hemsidan. Samma med revells rally bilar. Det skulle behövs fler rallybilar i modellvärlden. Det kanske går att göra om en vanlig bil modell tille en rally bil. Det blir väl till att köpe en av hasegawas eller tamiyas bilar. de andra värkar inte ens existera.

Airfix/Heller har som sagt släppt ett antal rallybilar i 1/24 och 1/43 men detaljnivån lämnar mycket att önska (beror ju givetvis på var och ens krav). Fördelen med de bilarna är dock att man kan få tag i dem till bra pris på t.ex Tradera då de inte är särskilt eftertraktade. Vill man ha lätta snabbyggda bilar som ser bra ut på håll är dessa kanon, annars är det de japanska tillverkarna som gäller.
Det har även dykt upp en ny tillverkare, Belkits, som släpper en Peugeot 207 rally, har inte sett något pris men modellen ser finfin ut på deras hemsida, kan ju vara något att kolla upp.
Enligt Belkits hemsida kommer priset ligga på 35euro så det är ju ca 350kr ,,,,Detaljerna ser mycket bra ut …Ser ju ut att komma massa annats kul från dom med …

Annars har ju ebay det mesta…kolla där…har handlat modeller som jag inte hittat någonstans i Sverige via ebay från både USA och Tyskland och det har fungerat klockrent varje gång. Nu när kronan är så pass stark blir det inte speciellt dyrt heller.