Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 5244 ggr
ElLobo
0

Nytt i bygghögen, januari 2011

Nytt år, ny månad, ny tråd. Glad

Modellfreak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Julklappar:

felle-j
0

Ååh. En till Skytrain. Ska du bygga en av de två verisionerna som ingår?

Modellfreak
0

Japp, amerikanska!

felle-j
0

Ennu ett till bygge i bygghögen. Nämligen min första tyska maskin. Plus lite färg.

felle-j
0

Plasten:

Modellfreak
0

#4 Härlig! Beställde du den? I det fallet, varifrån?

felle-j
0

Nej, köpte den på leklust i uppsala.

sponny
0

Byggmöte idag och fick hem den största låda jag någonsin ägt. Jösses vilken pjäs detta blir.

Tamiyas Panzerjäger "Jagdtiger" (Sd.Kfz.186) Mittlere Produktion Kommandant Otto Carius

BjarneS
0

Felle-j nu har du ju modeller och verktyg och färg, så nu väntar vi oss att du dyker upp på byggmötet på söndagSkrattande

Sponny, ska bli kul att se den byggas.

Blev "tvungen" att köpa en liten bössa så ZIS-42:an har något att släpa på.

BjarneS
0

Åsså bidde det lite rykande färsk styren från Ukraina. Den har knappt svalnat än.

Bjarne

Så mycket plast - så lite tid

[Hayabusa]
0

#8 Rejäl maskin, det där…Otto Carius är en legend.

#10 Ahh, en tysk Ford Glad. Inte så dum, Bjarne.

/S

felle-j
0

#9 Jo, jag ska se om det går bra.

linusorn
0

#9 Var i Uppsala håller ni till? Bor ju i Upplands Väsby så det är ju rätt nära.

Greenhorn
0

#10 Den där lastbilen är med på min "måste köpa" lista. Hur verkar kvalitén vara på gjutning och detaljer osv?

ElLobo
0

#13: De brukar vara i kvarterslokalen på Källparksgatan 7, mellan kl 12 och 17.

Mer info kan du få av Janne på j.gaude@spray.se eller 073-056 04 75.

BjarneS
0

Felle-j, vore trevligt att få träffa dig.

Linus, jag åker från Sollentuna på söndag. Vi kanke kan sammanstråla i Lapplands-Väsby så visar jag vägen. Ring mig 17-05 så kan vi prata om det, 070-665 32 02

Patrik, nu har du ställt till det. Blev ju tvungen att öppna påsen för att svara på dina frågor och sånt brukar inte sluta väl. Det är redan mer än fullt på byggbordet. Tar undersökningen i egen tråd.

Bjarne

linusorn
0

#15 Tack så mycket!

Ok, kanske är hos flickvännen i Uppsala på söndag, såg att det bara är 5 min med bil till lokalen. Ska höra med henne så inga planer finns (hoppas hon kan ta hundarna) annars hör jag av mig, så kan vi sammanstråla i Väsby eller Uppsala.

starhawk
0

Det tog tid det här! den 25 augusti beställde jag två 1/48 "Modern U.S. Pilots for Chopper" från Propaganda Kompany, den 15 september kom meddelande om att han varit svårt sjuk och att alla order därför var försenade, den 25 oktober kom meddelande att paketet var på väg, den 3 december kom nytt meddelande att paketet gått i retur beroende på felaktig address, (han hade tagit adressen från PayPal och där stod det Sverige) jag meddelade den rätta adressen på engelska eftersom kommunikationen gick på hyfsad engelska, jag visste inte då var företaget låg någonstans, och idag den 7 Januari kom paketet! (från Frankrike visade det sig). Så här såg det ut (det lilla paketet låg i det stora)

Och här är innehållet

Lapparna till höger är bara alternativa etiketter till varan, lappen till vänster är antagligen kvittot, avfattad på franska så man fattar inte ett dyft, gubbarna i sig verkar helt okey, sex armar och fem händer att välja på, det medföjer äver två Colt Commando och ett gevär, samtliga avbrutna vid kolven, men det går säkert att limma ihop igen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

Lite nya bra-å-ha-prylar här.

Alltid roligt med några nya kartonger att titta i, byggandet är det ju sämre med… Cool

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

WildeSau
0

Me 163 rekordkärra m. 1001km/h 1941.
F3F-3 från the golden era och
en Macchi C.200, eventuellt som en av de beställda men ej levererade till det danska marinflyget 1940.

WildeSau
0

Lite PU och PE är aldrig fel…

WildeSau
0

En Beriev MBR-2 till finska vinterkriget

WildeSau
0

och till sist en F-16 från Kinetic med extra allt, F-16I Sufa

[Tunnan]
0

Det var attans vad du köper modeller, och fina sådana med. Flört

Tror nog att jag aska ta en närmre titt på dom någon gång…Skrattande

IKV91
0

Hej!

Jag är hemma och "vabbar" så jag hinner med lite olika saker. Jag har även tittat i lådan på denna vilket blir nästa projekt.

Jag tänker även delta i halbandarbygget med denna.

Roger

WildeSau
0

#24 Du är så välkommen, men, bara titta, inte röra.. ;-)

[Henke29]
0

Hmm Wildesau den där F-16 behöver inte du va Flört
Den ser väldit intresant ut nämligen..

felle-j
0

#19 Fina modeller! En sån där 109:a med vinter camo skulle jag vilja ha.

[Orso]
0

Dom fortsätter att ramla in, Lotusbilarna.

gismo76
0

#29 fick min med förra veckan plus en M23 och lite annat kul ..Frågan är vad nästa nyhet blir från tillverkarna

felle-j
0

#19 Förresten, var köpte du den?

felix

WildeSau
0

#31 Den är köpt på modelhobbies i England.

Lite dyrare nu då momsen höjdes från 17 till 20% vid årsskiftet.

#28 Egentligen är det inte ett vinter- utan standardcamoflage från första delen av 1940.

På kartongen står det Bf 109 C-1 men just den som visas är en D-1 använd som nattjaktkärra. Mer på luftwaffe.no

Avis brukar blanda ihop versionerna lite, men modellerna är riktigt bra.

ElLobo
0

#25: Då lägger jag till den i listan.

IKV91
0

#25 Tack!

Roger

felle-j
0

En lite udda och gammal byggsats kom idag från ebay. Glad

felle-j
0

Innehåll. De största delarna för fågelkroppen låg lösa men jag har inte sätt några skador.

ElLobo
0

#35-36: Läckert!

sponny
0

Fåglarna var ju underbara!

ElLobo
0

Jag har alltid gillat de där fågelsatserna, men det har aldrig blivit av att jag köpt någon.

petzon
0

#34-35 Nostalgi. Jag byggde domherren och syrran talgoxen, måste varit i början av 80-talet. Minns att dete var den första byggstasen som målades, innan dess var det omålat rakt ur kartongen

felle-j
0

Ja, fåglarna är väldigt fina. Och så fort jag fick veta att de ens existerade så kollade jag in på ebay och köpte den bästa jag kunde hitta.Glad

Felix

[Tunnan]
0

Nästan lite samlarmodell dom där fåglarna.

Fina är dom.Glad

[Orso]
0

Ett litet tips om ni söker efter fåglarna så har dom också givits ut av Gunze. Kanske lättare att hitta på Ebay till ett bra pris än Airfix?

ElLobo
0

Bra att veta!

starhawk
0

Kom hem ett paket från Game Maniacs för ett par dagar sedan med följande innehåll

Så nu har jag vit, ljusgå och svart primer från The Army Painter, om dessa utfaller till belåtenhet så får dom ta över efter Tamiya som har så små burkar. Dom här är mer än dubbelt så stora 400 ml jämfört med Tamiyas 180 ml (eller 100 ml för Tamiyas gråa)

PonCar
0

# 45 Törs man fråga om priset på dessa primer-burkar jämfört med Tamiyas? Håller med om att Tamiyaburkarna (som jag brukar få ge runt 75:-/st för) är på tok för små.

starhawk
0

Dom gick på 90:- resp. 99:- och med frakt gick hela kalaset på 249:- så man tjänar på att köpa större burkar, sen har dom hela The Army Painter sortimentet med massor av primerfärger att välja på om man har ett i stort enfärgat objekt

gismo76
0

#47 En fråga från mig då ,,,är det möjligt att måla med Tamiyas Ts färger metallic osv över denna primer utan att färgen reser sig. För mig har det tyvärr strulat några gånger om man inte använder Tamiyas egen primer….Sedan letar jag efter en blank vit färg måste vara vit inte 9010 som är creme blir inte snyggt på mina rallybilar med creme färg ,,,En större burk än tamiyas små som räcker till max 2 bilar …

starhawk
0

#48: Har tyvärr ingen aning det enda jag har målat över den här primern med hittills är MMs klarlack och det gick bra. Intressant är att White Ensign Models färg reagerade nästan omedelbart på TS medans den del som var lackad med Tamiyas klarlack inte reagerade alls

ElLobo
0

Då är det dags att gå över till del 2 av tråden.

Del 2

Inlägget är låst för nya kommentarer