biltema airbrush
Hej! Jag undrar hur biltemas billigaste airbrush är. Krånglar den mycket eller? Är den lätt för en nybörjare? Jag hade inte tänkt att måla så mycket detaljer med den, bara för att lära mig grunderna och måla typ cockpit gren i en cockpit eller brun som grundfärg för en spitfire tillexempel. Det känns inte som om man förlorar så mycket pengar om airbrushen kapsejsar.
Eller vet ni någon annan airbrush som är bättre för en nybörjare och inte kostar mer än 500kr.
Felix
Nä köp inte den, Minns när jag skaffade min första airbrush och annvände drivgas det går inte att avsluta projektet riktigt:/ och Bilteam käns inte så bra heller

Den kan vara ett vågspel, men många har haft hyfsade resultat med den. Grundkonstruktionen är sund, men den är tillverkad med ganska skakiga toleranser.
Med lite kärlek kan den funka fint. Men i och med att den är en kopia på en HP-serie, så vill den gärna ha bra fin luft. Kombinerat med en hyfsad kompressor, så kan den ge bra resultat.

Tack! Nä, då köper jag nog den inte. Men jag vet inte, jag kanske struntar i att köpa en airbrush. Om jag köper en airbrush och kompressor för alla pengar jag har ( 1 tusen) och airbrushen blir skit efter 3:e eller 4:e fösöket så är jag bankrutt och det kommer att ta mer än ett år att samla ihop så mycket pengar igen.
Men vi får se kanske jag köper en airbrush ändå.
Jag har biltemas 350krs airbrush och deras lilla kompressor, jag ska se om dom fortfarande funkar, isf kan jag ta med dom på nästa byggmöte i Uppsala så kan du ta hem och prova. Jag kan ha slarvat bort luftslangen dock, men ska kolla. Funkar dom så kan du få köpa dom för en symbolisk summa.

#4 tack så mycket!