GT40 bygge 1:12
Ojoj, va´snyggt! Detta är en grym bil
Första gången jag ser just denna byggsats. Vilken motor sitter det i? 427:a ?
/Steff
Börjar ju se ut som en bil nu ,,,,snyggt …Får ta tag i min enorma hög här med …GIsmo

Mmmmmm… Det där ser bra ut. Jag har alltid varit sugen på en GT40 i 1:1 men gör man en budget på ett sånt bygge så är det inte inom räckhåll. Det finns några killar i Sverige som faktiskt tillverkar byggsatser och det mesta av delar man kan behöva till en sån. Vinner jag på tipset så är det väl inte helt omöjligt på sikt. Man måste leva på hoppet….

En av de vackraste maskinerna från 60-talet. Säger som Jens 1:1 hade varit att föredra, men man får väl nöja sig med en i mindre skala. Tack Thomas för att vi får följa ditt bygge! Imponerande detaljering.
Stefan - Modellbyggare
Uj uj uj,,, alla dessa detaljer !! Så himla snyggt!
Imponerande bygge helt klart
.
//Pentti
Hejsan och God Hjul!
Jag fixade lite på instrumentbrädan på morgonen, bla strömbrytare
från lådan med lite blandade etsgrejor i, kablage till säkringshållaren,
har även använt lite nitar och skruvskallar som tyvärr syns dåligt .
"Dymotejpen" skrev jag ut på min skrivare, klistrade helt enkel på ett stycke överblivet vit dekalark från gömmorna på a4 papperet. lade på
microscales Decalsaver över texten så vips hade jag en fungerande
dekal!
God fortsättning!
Thomas

Snyggt Thomas! Hög kvalité som vanligt! 
God fortsättning på dig med!
Stefan - Modellbyggare
Ser väldigt snyggt ut, Thomas!
God fortsättning 
/Stefan

Mycket fint!
Oerhört snyggt bygge, Thomas! Vad är det för lack på karossen?
/Stefan

#19-23 snygga referensbilder!
Har du inga bilder på hur långt du kommit med modellen?
Stefan - Modellbyggare
Hejsan Stefan
Det är Guldmet. på sprayburk. Vi säljer den på jobbet, fabrikatet är Belton.
När man tittar på dom färgbilder som finns från loppet så varierar
nyansen oerhört. men jag hittade ett par där den är guldgul. Jag har överlackerat med Johnsons golvpolish med airbrush, jag hade i ett par droppar Tamiyas retarder för att få den att flyta ut ordentligt.
Golvpolishen har debatterats mycket genom åren, men jag har en äldre flaska och den har aldrig gett mig några bekymmer.
Thomas
Vilket härligt bygge 
Färgvalet är grymt snyggt :)
Ser fram emot när den är klar..
Hej snygg bil jag undrar vart har du köpt den är själv sugen på en men jag hittar ingen :(
Bra om du kunde höra av
Tobias
Hej Tobias
Det vore bra om du aktiverade din sida, då kan man skicka pm till dig direkt.
Du kan maila mig: maysula@mail.com
Thomas

#28: Precis som Maysula skriver, så vore det bra om du kund aktivera ditt konto, så kan du skicka PM (personligt meddelande) till andra medlemmar och de som vill ha kontakt med dig kan också göra det via PM.
Och ännu roligare att kika på medlemsinformationen blir det om du fyller i var du bor i din profil. Tack!
se Aktivera eran sajt - inlägg #10.
Helt fantastiskt fint blir det! Vilken detaljering! Och det är ju bara att instämma i att GT-40:an är en av de grymmaste sport/race-bilarna genom tiderna. Är det en MK II du bygger? Du måste ju ha en otroligt maffig bilsamling vid det här laget, Thomas.
akrivera sajten kunde jag väl göra om det fungerade men skit sidan är ju kass kan ju inte jag rå för
vad är det som inte fungerar för dig ?????

#32: Du har ju aktiverat din sida, så det fungerar i alla fall.