Anti-Pesto Van
Detta är ett projekt som har nästa två år på nacken. Dags att avsluta innan jag ger mig på ett nytt projekt…
Wallace & Gromit Anti-Pesto Van från Airfix. Skala: Okänd, men gissningsvis 1:12 Bilen har medverkat i filmen "The Curse of The Were-Rabbit" och förebilden är en Austin A35 Van.
Bygget genomförs som ett "Far & Dotter-projekt" 
/Stefan

Varulvskaninens förbannelse!
En av de filmer som jag har missat. Måste se den …
Men i vilket fall som helst så tycker jag det är en härlig bil! Den ser riktigt bra ut. Och trevligt med ett "Far & Dotter-projekt"!
Ett Wallace & Gromit-bygge fanns förresten utställt på Modell Göteborg 2007, se Veckans bild #815.
Åck ett sånt skönt projekt gillar detta superskarpt, körde själv för ett antal årsen ett Husse och hund¤#&% projekt dvs jag byggde en viss typ tuggade, nu så här efteråt kan jag bara skratta åt att!!!
Personligen tycker jag att Wallace & Gromit-filmerna är störtsköna. Finns mycket som även vuxna kan garva åt..
Byggsatsen har ju lite mer karaktär av leksak, men det är ju liksom hela grejen med denna typ av modell. Väldigt rolig!
En riktig kultbil! Kul projekt ni har satt igång.
Den där byggsatsen har även jag funderat på 
Ska bli kul att följa detta projeckt..
#11 Gillar golvet! Ser ut som en heltäckningsmatta.
Roger
#12 Haha, ja du vet - britter vill ha heltäckningsmatta överallt. Egentligen så skulle stolarna vara målade i en brun/röd nyans, men vi funderade länge & väl på det. Dottern tycker att mörkgrönt passar bättre till karossfärgen och jag får nog hålla med. Brittiska skinnsoffar brukar väl vara mörkgröna ibland?
På en så´n här bil kan man gott ta ut svängarna lite 
Klockrent ju
Självklart ska det vara heltäckningsmatta i en brittisk bil.
OT - Sista gången jag var i London så bodde jag på ett hotell som hade heltäckningsmattor i badrummet. Mattans "bäst före"-datum hade gått ut för länge sen skulle man kunna säga
De där britterna är allt lite tossiga…
Javisst -heltäckningsmatta är helrätt! kanske en gaskamin som kupévärmare? Typiskt brittiskt…