Välsorterad "brädgård"
Hittade en väldigt välsorterad modellbåtshandlare på nätet Cornwall Model boats. Har rejäl sortering av lister i många olika träslag till priser som ligger långt under svenska hobbyhandlares. Jag sparade mer än 500 spänn på 45 meter Mahogny 3*0,5 mm, detta trots att det var extra hanteringsavgift på virkesordrar.
Tillbehörssortimentet för modellbåtar är det största jag sett, har tillbehör från alla modellbåtsmärken jag hört talas om plus några till.
Har lagt min första order till firman ikväll nu hoppas jag bara att de lever upp till vad hemsidan lovar.
Jag har mycket goda erfarenheter av att handla från Cornwall Model Boats. Snabbt, välpackat inga konstigheter. En gång fick jag en annan vara än den jag beställt, trots att värdet var något högre fick jag behålla densamma och den jag saknade skickades bums utan extra kostnader.
Tänk dock på att det kan vara lite trixigt med att skicka trälister som är 1 000mm långa, utan att dom tar skada i transporten. Cornwall brukar kapa lister i lämpliga längder(om det gäller mindre antal) för att underlätta transporten. Skicka ett mejl och kolla hur dom vill göra med din beställning. /B
Skönt att höra att de verkar sköta sig. Vet redan att de kapar i 50 cm längder, valde leverans med airmail för £6,30 istället för DHL för £20 maxlängden för airmail var 60cm.
Det var ett bra tips, håller med dej,mycket billigare än svenska
har lagt in dem i min dator för framtida bruk.
Hälsning Debbie04
Leveranstiden var dock längre än vad de lovade. Enligt hemsidan skulle ordar expdieras inom tre dagar, men följesedeln visade att det tog dem 14 dagar att skicka ordern. Transporten tog också längre tid än beräknat. Royal mail anger på sin hemsida att airmail från GB till Sweden skall ta fem dagar, men det tog 14. Så totalt tog det fyra veckor från order till att jag fick mina prylar. Nästa gång lägger jag på några kronor på frakten och väljer express istället. Då är försändelsen även spårbar, nackdelen är at det då blir DHL (på jobbet har de fått öknamnet Deutche Hitler Logistik). Förutom den långa leveranstiden så är jag helnöjd med Cornwall model boats och kommer att handla där igen, iallla fall så länge pundet håller sig på den nuvarane väldigt trevliga nivån