Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 2670 ggr
Zwiqo
0

Köpa modeller?

Tror jag ska ge in mig i att bygga modeller igen. Gjorde två stycken skitfula saker för några år sedan och nu har intresset kommit tillbaka. Vart kan jag köpa modeller? 
Tycker det är lite svårt att googla på det för att om man googlar på "köpa modeller" eller modeller så kommer det ju upp mänskliga modeller…

Mvh

ElLobo
0

Välkommen!

Om du tittar under Länkar så hittar du en hel hög med butiker, både i Sverige och utomlands, där du kan i de flesta fall också titta igenom respektive butiks sortiment.

Var dessutom snäll och gå in och aktivera ditt konto, så kan du skicka PM (personligt meddelande) till andra medlemmar och de som vill ha kontakt med dig kan också göra det via PM.  

Och ännu roligare att kika på medlemsinformationen blir det om du fyller i var du bor i din profil. Tack!

se Aktivera eran sajt - inlägg #10.

denstore
0

Det handlar ju lite om vad du bygger. Olika butiker är ofta olika bra på flyg, pansar bilar o.s.v. Man kan ju helt enkelt inte ha allting.

pentti01
0

Kul att du hittat denna sajt, välkommen!

Här får du garanterat råd,tips,förslag,idee´r och inspiration , det har jag fått Glad

Även jag är nyfiken på vad du bygger?

//Pentti

Zwiqo
0

För tillfället bygger jag ju ingenting men jag ser fram emot att pröva lite allt möjligt. Har byggt 2flygplan och 1 motorcykel (den gick sönder dock så den blev aldrig färdig). Har dock slängt dom för att jag inte blev nöjd med resultatet. Har tänkt börja med en bil tror jag. Ska kolla runt lite…

ElLobo
0

Lycka till, och när det dyker upp frågor så är det bara att fråga. Det brukar komma svar ganska snabbt på den här sajten. Medlemmarna sitter inne med en otrolig mängd information om allt möjligt.

Zwiqo
0

Bra! Jag kollade runt lite på länkar till butiker där men jag hittar ingen sida som säljer (inte färdigbyggda) riktigt gamla folkvagnar (VW) som t.e.x http://www.greencarsite.co.uk/CONCEPTCARS/ConceptPhotos/vw-camper-hybrid.jpg. Ska vara en svensk sida så jag uppskattar om någon skulle kunna hitta en liknande ofärgad,obyggd moddellbil!

denstore
0
Texas59
0

Lite OT men för ett par år sedan skulle vi som vanligt dra iväg till Thailand och jag, smarthuvud, skulle kolla in om det fans modeller att köpa till billigt pris. Jag googlar på "Models Thailand"…tjena.

För övrigt kan jag som ny på detta forum verkligen lovorda dess medlemmar, inga frågor är dumma och  man får snabbt svar, man känner sig verkligen välkommen.

ElLobo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Virago Hobby har bl a några stycken från Revell (se bild nedan) och Hasegawa (bl a den som denstore länkar till i inlägget ovan).

zoncar
0

Huhu, en sån vwbuss bara måste måste måste måste jag ha!!!

[Hayabusa]
0

Revells T1:a är riktigt fin. Inget ont om Hasegawas, men den har inte samma nivå på detaljer etc. som Revells.

/Stefan

zoncar
0

#11 hittade Hasegawas modell på Hobbex Kalmar men dom ville ha 800:- rena rånet, liknande revell modeller brukar lika på ca 250-300, fast bussen är kanske dyrare!!??

ElLobo
0

Virago tar 380 kr för Revells buss ovan, och 650 kr för Hasegawas 23-fönster med surfbräda. 240 kr för den vanliga 23-fönsters.

Alfa Hobby tar 289 kr för 23-fönsters.

zoncar
0

Tack Zeke varg, hursom modellen är super, å Virago hobby är en riktig riktig pärla i sammanhanget// Micke

felle-j
0

Leksaks affärerna brukar ha lite modeller, ibland ganksa mycket. Dom i upsala har det. T.ex. leklust, lekia. Men det brukar mest bara vara flyg och fartyg av airfix och revell. Ibland kan dom ha lite bilar.

Felix

zoncar
0

Tack för tipset felle-j nu är jag förvisso från Blekinge, men vem vet, kanske jag tar en semester resa, en road tripp genom svearike så att säga!! Grrr………………..Flört

pentti01
0

#16 Där föddes en ide´: varför inte göra just så; lägga upp en rutt genom ett lämpligt område i Sverige och kolla opp alla modell butiker längs vägen? Skulle väl bli en kul resa (men det kanske inte frugan tycker,,)  ? Skrattande

Genast drog jag mig till minnes om en kompis; han ville stanna på varje bilskrot dom passerade,,, blev inte uppskattat efter ett tag Glad

//Pentti.

Zwiqo
0

#7 o #9 

Tack så hemskt mycket! Får väl ta och köpa en sådan efter jul. Resultatet blir väl som det blir men det är en väldigt fin bil ;) Väldigt billig dessutom!

För övrigt vet jag att t.e.x hobbex har några modeller men dom har oftast väldigt höga priser på dom till skillnad från dom på nätet. Fast att köpa färger,penslar etc är ju inte speciellt dyrt där ändå. Väldigt aktivt forum måste jag säga!