Applicering av Maskol
Har letat runt bland äldre inlägg men inte hittat svar på det jag undrar över.
Med vad/hur applicerar ni Maskol?
När jag använder det med pensel så är den penseln förbrukad… går ej att rengöra.
//Pentti

Jag använder en vanlig pensel till Maskol. Och jag tycker det fungerar bra. Jag använder samma pensel från gång till gång.
När jag penslat på Maskol tar jag och torkar bort så mycket som möjligt från penseln, sedan när det som är kvar har torkat försöker jag pilla bort så mycket som möjligt, och nästa gång så kör jag som vanligt bara. Det fungerar för mig.
#1 VAA ..
Jag hinner knappt maskera klart innan maskolen torkat fast på penseln!`?

Det där känner jag inte igen. Så blir det inte när jag använder Maskol.
Skumt … 
#3 Kan det bero på att jag maskerar relativt stora ytor/på flera ställen samtidigt? Det tar i.o.f.s inte så lång tid men..?
Har i.a.f beställt hem ett gäng lämpliga penslar att användas till Maskol.

Det skulle ju kunna vara en möjlighet till att det blir så. Det torkar ju förhållandevis snabbt, så risken finns.

Kör med tejp på större ytor och mascol på kanterna?
Mvh HAMpsu
#6 jodå,så gör jag. Om jag tex ska maskera en bilkaross ( bygger mest sådana) så kan det bli flera ställen runtom som behöver maskeras, och det kan ju ta lite tid,, det var så jag menade 

#1: Det lät krångligt det där, vad jag kommer ihåg gjorde jag rent penseln i Cellulosaförtunning, och den penseln är helt okey men Maskolen är ju inte så där enkel att applicera precis så det blir andra metoder som är mer precisa så att säga, så Maskol-burken står bara och samlar damm
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Börjar bli intressant detta 
#8 Jag tycker inte att Maskolen är svår att applicera, jag bygger opp flera lager på varandra och på detta vis kommer Maskolen även närmare där jag vill ha den.
Jag håller med ett äldre inlägg jag läst om att Maskolen kan kännas lite vattnig, och glider bort från stället där man vill ha den.
Just av den anledningen lägger jag på flera lager, då fäster den bättre o bättre.
Där har jag förmodligen "mitt" dilemma/problem med att penslarna torkar ihop
? JAG HÅLLER PÅ FÖR LÄNGE ?
//Pentti