Black dog
Hej!
Är det någon som har erfarenheter av Black dogs produkter?
Jag är främst intresserad av deras tillbehör till stridsfordon.
Roger

Det ska vara bra och kompletta. Det "negativa" är att de går inte att modifiera så mycket.

När man ser bilderna med allt på så ser det onekligen något överlastat ut, men dom verkar ju ha en hel del intressanta resiner
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det jag har sett verkar bra. Är det till något speciellt projekt?
/S
#4 Ah, jag förstår. Jag besökte Sockelshop (Tyskland) i höstas, då kollade jag bl a in Black Dog´s prylar. Jag kan inte bedömma om de är historiskt korrekta, men det är fina gjutningar. Intressant projekt.
Hos Sockelshop finns också en del passande figurer:
http://www.sockelshop.de/catalog/product_info.php?cPath=73_23_29_99_36&products_id=22370
/Stefan
Black Dogs sats ser helt ok ut.
Ett annat alternativ är att använda sej av Italeris tilbehör till deras europeiska SAS jeep, denna går ofta att få för en femtiolapp, byt sedan ut Vickerseldrören mot kanyler (gråa subcutana), detta kan man naturligtvis även göra med Black dogs. Ta dunkar från Italeri, Dragon, Tasca eller GWH. Snygga etsade sandsheilds finns från Hauler. Browning från RB eller Academy. Om det blir billigare o bättre? Vet inte, men för min egen del rör det sej mycket om grejor som redan finns sas.
Öken-Erik

Jag har deras set till Churchill MkVII. Tornet är en kopia av Tamiyas fast med hessian tape. Som Erik antyder så går ofta att plocka ihop tillbehören själv på annat sätt. Vi som är lite lata kanske föredrar "allt-i-ett-lösningen" som Black Dog levererar. Black Dog är inte heller särskilt dyra.
Hej!
Tack för alla synpunkterna. Jag skall köpa en låda från Blackdog om inte annat för att det är kul att testa nya prylar.
Roger