Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1280 ggr
cyberdemon
0

Kunde inte låta bli

Var på släktträff på annan ort i helgen. På en promenad med släkten genom den lilla stadens gator slank jag spontant och helt oplanerat in på en lek & hobby-butik, och vad fann jag där; jo en Jagdpanzer IV Lang (1:35), kunde inte gå därifrån utan den, så slutsatsen av det hela är väl att jag har oehört svårt att värja mig ;)

/Thomas

StefanW
0

Varför låta bli? Skrattande  Det är lika bra att ge upp inför så starka krafter!  Flört

Vad var det för fabrikat?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

Tamiya, antar att det fabrikatet är mest utbrett…

StefanW
0

Hugger du i den när du är klar med Leopolden, eller skall den få mogna till en stund?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

jag har gjort 6 andra dioramor de senaste 2 veckorna förrutom leopolden, lägger ut foton inom kort.

sitter just nu och färdigställer 7 fordon, airbrush+vädring

så jagdpanzern är redan ihopbyggd, satt igår kväll och pillade medans jag slängde ett öga då o då på Modo vs Timrå-matchen *s*

StefanW
0

Snacka om att vara produktiv! Önskar att man fick så mycket tid till att bygga. Det har varit mycket runt omkring som tagit tid, så nu när man ser alla andra som bygger så drar det i tarmen regältGlad

Ser fram emot bilder på dina byggen!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

jo jag har också en hel del göromål mellan varven, läxförhör, idrott och annat husbestyr, men antar att jag skippar TV i ganska stor utsträckning (om det inte är något jag verkligen vill se) och på så sätt får jag massor av ledig tid över till sådana här hobbies. Har med åren även lärt mig säga "nej" till förfrågningar utifrån i större utsträckning. synd bara att inte alla som går sysslolösa (arbetslösa etc) och har all möda i världen med att slå ihjäl timmarna inte kan upptäcka någon hooby i still med detta eller liknande.

foton kommer….promise

/Thomas

pebben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är min! den är om målad 4 gånger och är inte riktigt nöjd än men ibland går det bara inteFot i munnnen  så nu får den va! den är inte riktigt klar än men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den än?  ser fram emot lite bilder det är alltid kul med lite inspiration!  och att få se vad ni andra pysslar med!

//pebben

StefanW
0

#6 Jo, så sant. Håller på att avveckla olika saker som annars har tagit "dyrbar" byggtid, så framåt våren så kommer det att se bättre ut.

#7 Jag lägger också undan, så får det "ligga till sig" och mogna i lugn och ro.

Tänkte måla på en liten joker (Ju52, F6, Heller)

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Cyberdemon! Här var det till att vara energisk. Har du så många byggen på gång? Och 6 dioramor på två veckor? Jag fattar inte hur du hinner. Själv sitter jag och filar på en modell i veckor…Glad

Pebben, riktigt snyggt bygge du har på gång där! Camon ser helrätt ut. Tanksen ser ju ut att höra hemma i ett dio om en oas ute i öknen…

pebben
0

stefan ju 52 ante ju är min favorit transport! kolla inledningen på örn nästet för inspiration! fast c47an är inte så dum heller!

sven-erik är lite inne på en lite fransk väg med häckar. frågan är hur göra?

cyberdemonen ser fram emot dina bilder på din tänkte att jag kunde kanske stjäla nån inspiration från dej! he heFot i munnnen 

//pebben

Sven-Erik
0

Kommer ni ihåg filmen: "När kriget kom till Äppelbo"? Visst var det med en gammal ju 52:a där. Det handlade om ett nödlandat tyskt flygplan och hur det förändrade byn. Var väldigt bra har jag för mig!
Tycker ju 52:an och Me 110 är de ballaste flygplanen under hela WW2.

Pebben, snacka om dilemma. "Thrust your guts"…

Cyberdemon, MERA bilder! Vi törstar!

StefanW
0

På ett vis så gillar jag nog C47:an mer än Ju52, men varje plan har sin charm. Nu håller jag på att provmåla så att jag hamnar någelunda rätt med färgen. Det skall bli en maskin som gick på F6 Karlsborg.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

Sven-Erik! jo själva dioramorna är inte så krångliga, modellerna bygger jag ihop men ska villigt erkänna att målning o färdogställande av fordonen är det som kommer sist i turordningen, så nu håller jag på och ska snart placera ut ett par fordon som jag meckat ett tag med. Stug IV, och Wespe. sen kommer fler och sen ska leopolden kamoflagemålas och vädras.

/thomas