Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 3936 ggr
ElLobo
0

Nytt i bygghögen, november 2010

Ny månad, ny tråd.

[Orso]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mycket underligt. Jag var ner på C4-open och köpte ingenting. Det har aldrig inträffat förut. Men idag kom det hem ett paket från Replicas & Miniatures Company of Maryland. Det blev lite hjul-afton.

Två uppsättningar med Firestone Indydäck från mitten av 60'talet och två uppsättningar av tidigare Indy-däck. Till det en uppsättning av Jaguar XKE fälgar. Nu har jag inget att skylla på för att inte bygga mina Indy-lotusar.

WildeSau
0

Även jag hade svårt att hitta något jag verkligen behövde på C4.

En Kora J 6B Jaktfalk II var det som fick följa med hem i modellväg.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

WildeSau
0

Och dessa två Koreakärrorna landade från KitKrazy igår.

Airfix McDonnell F2H-2 Banshee och Heller Lockheed F-94B.

StefanW
0

Ett litet paket SkrattandeTungan ute

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0

#4 Tur du har hästsläp när du ska släpa hem sådana åbäken. Flört

Haha, de har stavat fel på dekalerna. Det står ju NASDA istället för NASA. Tungan ute

ROBBAN68
0

Jag kollade på kartongen till ISS, och räknade på storleken, 75 cm modell, och skala 1:144 ger ju 108 meter original!!!! Är den så jäkla stor?

SKREV OBELIX

felle-j
0

#6 Japp, den är så ¨jäkla¨ stor.

Längd:73m  bredd:108m

Felix

Roca
0

#2-3: Fina inköp Sau! Tidiga jetplan är härliga. Konstig vinkel på ställen på J6:an tyckte jag först men de ska visst se ut så där!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Roca
0

En Heller 1/72 Bf 109 B/C från PonCar, tack ska du ha!

felle-j
0

Jag har beställt lite grejor för mitt tp79001 projekt. Vi får se när de kommer.

StefanW
0

#5 Ja du är inte ensam om att ha sett det, men nu är ju Japan också med på ISS och deras National Space Development Agency förkortas NASDA, så dekalerna är rätt tillsammans med NASA och ESA. Däremot så följer det med en annan sak som aldrig blev byggt, men kommer jag att återkomma till under bygget.

Stefan - Modellbyggare

[marcusjohnson]
0

Detta dök upp från Models For Sale (som jag kan starkt rekomendera vad gäller pris och leveranstid).

Magnuzk
0

Det kom ett paket…

Magnuzk
0

…med grejjer i!

WildeSau
0

#14 Ser ut som om det kommer att bli en F-15 i Ohka- och Fujicamoflage. Flört

Magnuzk
0

F-15J ska det bli! Cool

Azgaron
0

Trevliga inköp här görs!

Coola dekaler!

Det har ju inte blivit så mycket inköp på senaste tiden, men ett paket har iaf hittat hit! Glad

Tack Commander!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

TommiN
0

Vart några vinster på Tradera igen..

TommiN
0

..och denna.Glad

starhawk
0

Igår kom ett paket från Model-Hobby med följande innehåll

Min gamla Revell-Catalina visade sig var mindre skala än angiven och jag ville ha en "rejälare" valet föll på den här:

Ingen besättning som vanligt för Academy, men min gamla Airfix-besättning är ju husvill så det passar bra i det här fallet.

Vidare det här gänget

Jag skall bra ha dom tre sittande piloterna i mitten, och eventuellt den stående med hjälmen under armen bakom mittgubben.

Mer gubbs:

Har ett antal Dragon-stridsvagnar så det behövs lite besättning. Och slutligen:

Ett par åror med sopplevar i andra änden? Nä! det är ett par paint-stirrers från Tamiya, inget mer letande efter cocktailpinnar som det står i reklamen, nåja jag har aldrig använt cocktailpinnar men i alla fall, får se hur dom funkar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

TommiN
0

Roliga inköp Starhawk,vill också ha pansar besättningen..Glad

PonCar
0

#20. De där "Paint stirrers" från Tamiya påminner starkt om gamla tiders "ör-slevar"!! Men de vill ni inte veta var man görade runt med dem… Det var i alla fall inte i färgburkar!

starhawk
0

#22: Har sett såna där örslevar, men vad jag minns hade dom betydligt större slevar på dom

J35B
0

Bygger ju svenskt för det mesta. Men ibland slinker det emellan lite annat nordiskt. Den här t ex som ska bli finsk, för övrigt inköpt på Flygvapenmuseum där jag även inhandlade Hellers nyutgåva av Lansen, numera i plastpåse.

BjarneS
0

Nu har mitt paket från Toy Soldier anlänt. Galler till min Panther Ausf D så nu kan jag förhoppningsvis slutföra den. Och så hjul och band till Maultiern så jag kan börja med den. Det finns en sats med bara framhjul till Maultiern, men den innehåller sena hjul och jag ville ha en tidig variant.

BjarneS
0

Och så en pansarjägare. Ska bli intressant att jämföra den med Italerin jag byggde för snart trettio år sedan.

Denna kommentar har tagits bort.
ElLobo
0

#25: Skulle du använda Maultiern till något som är väldigt aktuellt eller är det bråttom? Annars kanske jag kan få föreslå att du avvaktar tills GB #40 startar den förste mars. Det temat blir just halvbandare …

BjarneS
0

Nu vart det jobbigt!!!!!!! Kommer det att bli 5 års byggtid så jag kan anmäla alla 15 halvbandare i högen?

Bjarne - för mycket plast, för lite tid

ElLobo
0

Nja, jag hade väl tänkt mig nio månader, men vi kan ju alltid utsträcka det till ett år om så önskas.

Själv tänkte jag klämma in åtminstone några av mina, en av dem en Maultier även den, men en liten rackare.

Byman83
0

Jag vet inte hur det gick till, skyller på att katten kom insläpande på denna. Men verkar vara en trevlig liten krabat.

ElLobo
0

Jag måste träna upp våra katter också! Skrattande

Greenhorn
0

#26 Mycket trevlig vagn Bjarne! Jag har en likadan i bygghögen. Lådan innehåller cirka 2 miljarder delar, men modellen är den mest korrekta Ausf.H som hittills getts ut. Det finns en intressant artikel på PMMS där Tristars, Dragons och Italeris utgåvor jämförs.

BjarneS
0

#33 Min lär också hamna i högen nu när vargen har påannonserat GB 40. Har läst PMMS artikel ett par gånger och Italeris modell som jag byggde för ca 35 år sedan står framför mig på bordet nu så jag kan göra min egen jämförelse. Kan meddela att nedervåningen är lite tommare i den, två stolar och ett ammorack, undrar hur kraften förs fram till drivhjulen. Och trots alla miljarder delar så fick Micke A plats med hjulen och frullebanden i lådan. Sitter just och provmonterar några länkar och panzer I-länkar är VÄLDIGT små och man kan knappt ta i dem utan att böja dem.

Bjarne - så många länkar, så lite tid

PS hur går det med 38t som du köpte av mig?

Greenhorn
0

#34 Frulle panzer I länkar låter überpilligt.

Aj då… GB #40…. halvbandare?? å här har jag spenderat den senaste månaden med att resin-konvertera en 251/1 till en 251/22 i skala 1:48. Jä jä, det är bara att ta nya tag till GB't, men det lär bli i skala 1:35 då.

Din 38t har hamnat på byggbordet ett flertal gånger utan att påbörjas. Jag har svårt att besluta om hur bygget ska se ut. Modellen har ju härligt massa fin inredning och detaljerad motor, det vore synd att bygga in allt detta bakom luckor.

starhawk
0

Igår kom följande, tack för en bra affär Tails!

starhawk
0

I ett annat paket kom följande

Mer gubbs till mina tre tyskingar, samt:

Här blir dom tre soldaterna över eftersom det är fråga om en Korea-vagn och dom har M16

[Tunnan]
0

Lite tillökning Glad

[Tunnan]
0

Och

[Tunnan]
0

Samt

Denna kommentar har tagits bort.
Tails
0

#36 Tack ska du ha! Ska bli kul att få se den bli byggd Cool

Roca
0

Lite inköp har det blivit; Revells nya RAF-crew i 1/72:

Roca
0

En Airfix Gnat, en klassiker i 1/72! Ska byggas som en maskin ur RAF "Yellowjacks".

Roca
0

Och slutligen två st 1/144-byggsatser från AndersE, tack ska du ha - först en Revell P-38:

Roca
0

Och så en Revell P-40!

[Hayabusa]
0

En rykande färsk Panzer III från Dragon.

/Stefan

[Hayabusa]
0

Lösa bandlänkar från Tristar. Är tänkt att användas till ett kommande projekt, dock inte ovanstånde Panzer III.

StefanW
0

Revells kartong hade tyvärr Posten lyckats att kvadda rätt så duktigt. Den borde vara 6,5 cm tjock, men de hade fått ner de siffrorna till 3cm! Man blev ledsen när man öppnade kartongen. Det kommer att krävas en del, men det skall nog gå får man hoppas.

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

En annan som hade klarat sig bättre var denna lilla tidsmaskin.

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#49: Himla tråkigt med modellen! Det är ju konstigt att det inte ska kunna gå att hantera saker på ett vettigt sätt. Hoppas att du får fason på det.

ElLobo
0

Tråden drar iväg, så det är lika bra att starta del 2.

Inlägget är låst för nya kommentarer