Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 897 ggr
StefanW
0

Frågor till Cattis!

Nu kan du gå in och titta i mitt fotoalbum på min sida! Så ser det ut just nu, figurerna på draken är kvar och tungan som har lossat!  Suck…

Det mesta är limmat med Epoxylim istället för CA-lim, kladdigt som attan då man får blanda för varje del som skall monteras, sedan tar det 20min innan det har härdat och kan belastas efter 24 tim. Tycker det är synd när handlare säljer utan att försäkra sig om att barna kan få ihop figurerna, det kan döda vilket intresse som helst.

Slipar och grundmålar han själv? Såg att den ena hästen inte hade någon grundfärg! Förslag är vit eller ljusgrå grundfärg, för annars kommer det att "lysa" igenom.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Cattis
0

Du får gärna grunda dem om du orkar och vill? Han är mest intresserad av att måla dit färgerna sen. :-)

Enligt tjejen vi köpte dem av skulle det vara jättelätt att limma ihop dem, med snabblimmet vi fick köpa. Men det var det INTE! Jag höll på att få spunk på de där gubbarna. Det enda positiva var att jag kom på att man kan laga trasiga naglar med limmet :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
0

Jag har just visat killarna bilderna på gubbarna och draken och de är jätteglada! TACK Stefan! Super duperschysst!

/Cattis

StefanW
0

Ok! Då filar jag lite på skarvarna och lägger en grund på alla. Vad jag kan se så är det ljusa färger som skall på och för att de skall framträda bra så lägger jag en vit grund.

Sedan är det "bara" att vänta innan gumman kan leverera dem till er. Hoppas att killarna orkar vänta! men den som väntar på något gott…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Cattis
0

…väntar ALLTID för länge… :-) De får allt lov att hålla sig.

/Cattis

StefanW
0

Jag lägger ut bilder när jag är färdig med min del av projektet! Hoppas att det hjälper till att hålla glöden och byggglädjen vid liv hos killarna!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare