Kommande projekt
Visserligen är väl inte italieri av den bästa kvalite´n, (har sett att i.a.f Fujimi tillverkar F40 i 1/16) men jag hoppas att den håller hygglig standard. Lite modifikationer/ bearbetning är skoj (ibland, lagomt mycke, till en viss gräns
)
Passar oxå på att fråga: Har sett att just Fujimi tillverkar en fotoets-sats till F40 i skala 1/16. Kan de delarna i satsen (bla. bromsskivor, bakre grillgaller mm) passa till en Italieri-sats? Törs jag chansa,satsen kostar ju lite…?
/Pentti
#6 Är inte det själva idéen med modellbygge att man bara blir petigare och petigare och därmed bygger bättre och bättre modeller?
#7 Ja du har helt ,rätt så är det ! "tänkte inte på det"! 
//Pentti
Måste redigera mitt inlägg #4,,, kikade runt på nätet och hittade bilder på Fujimis sats av F40; den har inte öppningsbar fronthuv trots detaljerad inredning där inne,,,,
Så det finns alltså olika begrepp av "kvalitet"; det ena är si o det andra är så . Jag var kanske lite snabb att klassa ner Italieri,,
!?
//Pentti
I kväll lade min airbrush av; slitna o-ringar, så då får jag trösta mig med att jag lyckades fixa till en skev baklucka/motorhuv på min Ferrari. Provade först med kokhett vatten men det lyckades inte. Tog därefter fram hårtorken jag blåser och värmer bort vatten från div. byggen; det gick bättre!
Innan upprätning: