Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: science-fiction
Läst 3695 ggr
Hylsan
0

Enterprise NX-01:a modell XXL :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara snabbt bekänna en liten svaghet för Star-Trek :)

Hylsan
0

maffigt stor är den…

pelleb
0

Sätt igång och bygg!!!! Vill se lite bilder Tungan ute Tokläckert när det börjar bli lite storlek på dom. Var köpte du den och vad gick den på??

PeO

starhawk
0

Har också en svaghet för Star Trek, men jag håller mig till mera "lagom" format har iofs kastat suktande blickar på dom här större sakerna också

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Hylsan
0

Köpte den på Volat.se för 500pix. Värt varenda öre om man får tro de som köpt den. Tyvärr måste jag bekänna att det var mest för att jag var orolig att den skulle ta slut som jag köpte den. Kommer nog inte bygga ihop den på ett bra tag. Får öva upp mina skills på lite annat först plus att jag inte har någon plats för den riktigt än. :)

Har en gammal Brid of Prey också som jag köpte i Tyskland för 2-3års sedan. Fast den är "bara skala "1:650"…

Azgaron
0

Kul med lite Star Trek modeller! Lagom storlek!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

pelleb
0

#4 Tackar för infot. Skynda fynda Skrattande

PeO

sissie
0

Hittade denna tråd. Nyfiken på att få se hur resultatet blev av Enterprise NX-01.Glad

(Jag vill också ha en bird of pray)Obestämd

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Xenity
0

Har suktat länge efter en stor Star Trek model jag också och fick tag på Polar Lights 1:350 Enterprise här i Sverige för 690:- så man slapp importera, puh! Det ska bli en kul utmaning i sommar och fixa det beryktade aztekmönstret samt belysning. Gjorde Voyager med belysning förra året och fick mersmak, för tusan vad snyggt det blir!

Funderar på att jag kanske blir tvungen att ge mig på airbrushing oxå för att fixa mönstret, hmmm.

/JO

Här är en bild så man får ett begrepp om dess storlek!

Live long and prosper!

TommiN
0

Häftigt med lite Star Trek prylar,live long and prosper…Glad.

Xenity
0

Här är Voyager!

Live long and prosper!

Buran
0

Trevligt med STORA Star Trek modeler, äger själv en PO 1/350 Refit som jag samlat tillbehör till under en längre tid. Har en ljus-sats på väg den här gången. Mönstret på Refit finns som decal om du vill undvika målning av mönstret.

1:350 Enterprise Refit Aztec Decals (Blue)

1:350 Enterprise Refit Aztec Decals (Gray)

"den här är en annan, en Airfix"

Xenity
0

Jag tog och målade aztekmönstret det var roligast så. Men nu äntligen är Enterprise färdig med belysning och positionsljus blinkande i två olika intervall. Tuffast var aztekmönstret med bort åt 2500 st självhäftande maskeringslappar som skulle på plats och bort igen efter målning. Det har varit fantastiskt kul att förverkliga detta enorma projekt och önskar Buran lycka till med sin Enterprise.

Live long and prosper!

Xenity
0

En i dagsljus

Live long and prosper!

Azgaron
0

WOW! Maffigt värre! Snyggt Xenity!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Hylsan
0

#12: läcker belysning…riktigt läcker…

Har nu köpt på mig lite mer Star-trek modeller iform av en kub :)
Osäker på skalan men den är ca 20cm.

Har börjat måla den men inte riktigt fått till det som jag vill.
Det jag mest är ute efter nu är att få till nån bra "glow"-effekt i grönt. Tips emottages tacksamt även på vilka färger som skulle kunna vara bra.

Kan avslöja att den kommer inhysa min hemma-byggda Mini-itx HTPC :D

TommiN
0

Häftiga byggen,gillar helt klart Voyager:n(och alla andra byggena).

#12 var det jobbigt med belysningen,har själv en Star Destroyer med tillhörande belysning,det kan bli marigt såg det ut som..Glad

Hylsan
0

Satt o lekte lite med de burkar jag hade hemma…

Vad tycker ni, ser det ut som det lyser grönt från innanmätet??  :)

bild1

bild3

bild4

Här ser ni detaljerna också…riktigt snygg om jag får säga det själv :)
Inte färdigmålad dock utan mest testat lite..

TommiN
0

Det ser häftigt ut,lite svårt att säga om det ser så ut.ObestämdGlad.

starhawk
0

Det är svårt att få till effekter som att det lyser, har själv pulat med det i Predator-projektet och på Enterprisarna

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Hylsan
0

#18 hehe…klagar du på mina foton ;)

Jo det är svårt, men jag vill inte såga upp modellen (mer än nödvändigt). Bottenplattan är ersatt med en i plexiglas så där tänkte jag det skulle lysa lite grönt ifrån.

Om ingen har några fler/bättre tips så kör jag nog på detta så länge, i värsta fall får jag måla om när jag hittar någon bättre färg.

Har lite självlysande färg, kanske ska lägga i lite sånt…hade varit lite coolt :)

Xenity
0

#16 Nej det var inte så farligt bara man har en bra kabelskalare. Om jag inte kommer ihåg fel, var det inte fiberbelysning i den? Det verkar knepigt

Nästa projekt blir Enterprise E 1:1400 med en extra dekalsats från Acreation Models. Den förra satsen var ypperlig till Enterprise B 1:1000

Live long and prosper!