Varning om kortbedrägeri
Läs inlägget på IPMS-Stockholms forum.

Det är samma som jag råkade ut för, JJ Games! hade lite för mycket pengar på det kontot, men jag väntade på två förhandsbeställningar. Nu är det i alla fall polisanmält och jag skall få tillbaka pengarna så fort banken fått en kopia på polisanmälan. Har redan fått knorrande från den ena förhandsbeställningen att dom inte fått ut några pengar på kortet
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Har nu fått två brev från Hannants, dom har två firmor som undersöker vad som hänt, men nåt intrång i deras databas har inte upptäckts så hur hackare kommit över kortuppgifter är okänt, alla uppgifter är nu emellertid raderade. Dom vill gärna ha information från kunder som råkat ut för skumma korttransaktioner
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Fick höra idag att 2 av mina modellkunder som handlat på Hannants
förlorat rätt stora pengar! Fan vad tråkigt!!! Hatar att krångla med allt vad detta innebär.
Thomas
Göranssons Färg
Dom verkar gill JJ Games. Jag fick ut en hel A4-lista på JJ games shopping. Banken ringde mig i söndags morse för dom var mistänksamma mot detta. Jag måste nog ändå tjafsa med banken även fast dom har återställt alla transaktioner. Tyvärr har ju dollarkursen ändrats så jag ligger ändå 500 SEK back .

Fler trådar på Stockholmsforumet.
Och även japanska Hobby Search:s kunder är drabbade