Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1747 ggr
felle-j
1

Lite misslyckat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter ett långt uppbehåll ( ungefär en månad=) )påbörjade jag min tiger moth. Det första som var fel var att piloterna var för breda, så de fick jag skippa. Sedan var fenan sned. Efter att allt hade målats var dags att fästa den övre vingen med resten av kroppen. Jag fick inte ihop det. Jag försökte igen. Det gick inte! Tillslut fick jag ett raseri utbrott, vilket jag inte brukar få. Den undre vingen bröt jag av i mitten och den övre böjde jag till ganska rejält. Fenan och stabben bröt jag av i ett. sedan orkade jag inte mer och gick och la mig.

Nästa dag.

Jag vägrade kasta en modell som jag hade betalt för så jag fösökte igen, och den här gången gick det efter en massa lim. Jag fick måla på två till lager med färg och sedan fick det vara bra. Hela modellen var sned. Efter liten vädring efter avgasröret så var hela modellen sotig. Konstigt.Obestämd Jag fick måla på mer färg. 

Dekalerna var okej men sprack ganska lätt. Jag testade för första gången micro set och det blev bra.

Även efter alla missöden så blev jag nöjd. Inte för att den blev snygg utan för att den inte hamnade i soptunnan.

felle-j
0

Jag har ställt kameran efter golvet så här ser man hur sned den blev.

felle-j
0

.

felle-j
0

En närmare titt på en av de dekaler som sprack. En bit av K:et försvann så jag fick måla dit resten av det.

felle-j
0

Nånting har jag iallafall lärt mig. Bygg aldrig modeller kl 12 på natten.Skrattande Det var nog anledningen till mitt utbrott. Trötthet.

starhawk
0

#4: Helt riktigt felle! man kan limma ihop några vingar och stabbe t.ex men inte bygga

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

PonCar
0

He, he -jag tycker "kärran" ser riktigt cool ut. Den har varit med om en hel del och fått sina smällar liksom!

Det är bra Felle -man ska aldrig ge upp!!Skrattande

felle-j
0

#6 Efter mitt utbrott tänke jag om jag kanske skulle bygga ett litet diorama med en kraschad Tiger moth, men jag över gav de tankarna.

Felix

[Hayabusa]
0

Trots svårigheter och motgångar, så genomförde du bygget. Det tycker jag är hedervärt! Dessutom brukar man lära sig en hel del på sådana bygge.

/Stefan

felle-j
0

#8 Ja, jag lärde mig lite.

PonCar
0

Jag vet -du får döpa den till "Nattugglan"!Skrattande

felle-j
0

#10 Det blir bra, ¨nattugglan¨.Skrattande

Roca
0

Bra jobbat smällarna till trots Felix! Du gjorde det bra som ändå avslutade bygget. Precis en sån här Tiger Moth har jag också i bygghögen här hemma. /Peter

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus