Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 1346 ggr
Esseaux
0

För er som bygger småskaligt Pansar!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!!!

Vill bara informera Er om att på årets C4 i Oktober kommer det att finnas ett bord för Er som vill ställa ut småskaligt pansar men inte deltaga i själva tävlingen. Det är en så kallad SIG - Special Interest Group - utställning där vi kommer att visa vad som i dag finns i byggsatser och tillbehör inom den så kallade Braille Scale delen av pansar modellbygget samt att vi kommer att visa så många fina byggen från Er som det är möjligt på samma bord.

Vad jag har sett här på forumet så är det ganska många som pysslar just med denna skalan och det jag sett här förtjänar också att nå ut till allmänheten för att visa en mycket intressant del av hobbyn.

Är detta något som låter intressant så får Ni gärna slänga iväg ett e-mail till mig för att anmäla Ert intresse samt vad och hur många byggen ni eventuellt skulle vilja bidraga med…

mvh

Sven-Åke

mgdsign@yahoo.com

StefanW
0

Bra idé att samla till ett SIG-bord. Tror att det kan locka fler till att våga ställa ut något av de som de bygger på. Att göra som Modellhuset Liden gör med att även ställa ut pågående projekt är också en bra idé, då får man möjlighet att se lite mer av allt arbete bakom en färdig modell.

Stefan - Modellbyggare

bosnafly
0

missade jag i vilken skala det handlar om??eller är jag bara blind?Obestämd

www.bosnafly.n.nu

StefanW
0

Om jag inte är helt ute och cyklar i manegen med fyrkantiga hjul så är "Barille Scale" 1/72 och mindre…

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Braille scale = 1/72 och mindre

ElLobo
0

Stefan var före … Glad

StefanW
0

Cool

Stefan - Modellbyggare

bosnafly