Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettertidskrifterreferenslitteratur
Läst 1039 ggr
PonCar
0

Boktips för bilbyggare!

Hade gått och suktat på denna vackra bok länge nu. Fick lite oväntat tillskott i kassan och då tyckte jag att jag kunde koste på mig… Jag ångrar mig inte, fastän boken går loss på ca 1200:- (via AdLibris inkl frakt).

The Spirit of Competition: The Simeone Foundation Automotive Museum

Titeln är "The Spirit of Competition" och är utgiven av Coachbuilt Press, USA 2009. Otroligt fina färgfoton av Michael Furman och mängder av återgivna originalfoton på bilarna "då det begav sig". Boken utgavs i samband med att Frederick. A. Simeone's fantastiska samling av legendariska tävlingsbilar, från tidigt 1900-tal till 1970-tal, öppnade som museum för allmänheten 2009. Boken presenterar utförligt i ord och bild ett femtiotal av dessa otroligt fina tävlingsbilar! Äldsta bilen är "American Underslung Traveller" från 1909 och den modernaste i raden är 1970 års fantastiska Porsche 917LH. Sedan har man hela spannet däremellan!

Har tidigare beställt boken "The Art and Colour of General Motors" från samma fölag. Även det en pärla (och inte fullt lika dyr…).

På förlagets hemsida kan man se litet smakprov ur ovannämnda, och fler, böcker. VARNING -habegäret väcks obönhörligen…

Coachbuilt Press