Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 979 ggr
pentti01
0

Varför fortsätter jag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..när modellen från börjar börjar kännas misslyckad?

färgschemat var det svåraste att få till; knepigt att maskera vid karossvecken..

Dekalerna till däcken lossnade/lossnat från fel sida; de var spegelvända..  tur att jag hade liknande hemma.

Varför inte lackera på nytt kanske ni undrar? jag hade inte "rätt" feeling för denna modell, den fick agera tidsfördriv!

pentti01
0

En bild till på mitt hittils klart sämsta bygge Skäms

pentti01
0

Är ABSOLUT inte ute efter någon form av "tröst" vill bara visa/berätta att det är inte alltid man blir nöjd. Har säkert drabbat många av oss ?

Modellfreak
0

Nu är det väl inte detta du vill höra, men det är detta jag vill säga.

Det är lite knepigt att se några fel i modellen, så på bild ser det klart bra ut!

PonCar
0

Håller med #3. Ser ju helt ok ut tycker jag. Helfränt färgschema!!

pentti01
0

#3,4  Ja tyvärr syns inte felen på bild men jag lovar ,dom finns!

Tejprester på lacken (klister) Dåliga skarvar på detaljer, "silvriga" dekaler pga att jag lackat det svarta matt i stället för halvmatt. mm..

Men förhoppningsvis har jag lärt mig en del av det hela Cool !

( men som jag brukar säga; det är ingen konst att lära sig något nytt, det svåra kommer när man skall minnas det ! Skrattande )

//Pentti

PonCar
0

Mitt gamla vanliga tips då… "vädra" modellen -du kan väl kanske göra en variant där den varit med om ett haveri och tex brunnit lite grann…Glad

Proosen
0

Har ett "lik" av exakt samma modell så jag vet precis hur det där med tappad sug och ingen feeling känns för just det här objektet.

Fast de var otroligt färgranna dessa Bennetonbilar, det känns nästan som om jag skulle få lov att ta vid där det sprack sist det begav sig.

Fel eller ej, den ser bra ut på bild i alla fall och kan man hålla minnet i trim och lära sig av misstagen så är det defenitivt inget misslyckande.

Bara ett steg till på vägen. Tro bara inte att du någonsin blir helt nöjd med ett bygge, jag själv hittar massor av små irritationsmoment på i princip alla mina byggen och det får vara fint så tycker jag.

Niclas

Tails
0

Personligen blir jag nöjd med 20-30% av det jag bygger. Glädjen över ett färdigt projekt är ju alltid tillfredställande men detta med att bygga  "skräp" känner jag igen lite. Men man måste ju få det undan! Man kan ju inte slänga det! Hur skulle det se ut?

Här är min "på hyllan" Dragons Panzer IV J Late(gammal) Med klart mer utskjutningsmärken än detaljer. Det ska bli färdigt skräp av det med… någon gångObestämd.