Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1159 ggr
cyberdemon
0

På mångas begäran

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är några steg i bygget av Leopolden.

cyberdemon
0

främre vagnen

cyberdemon
0

detaljer detaljer och åter detaljer.

cyberdemon
0

aha, nu börjar det likna något

cyberdemon
0

på det tänkta dioramat i blomsterlådan, mkt justering av landskapet återstår, bl a taggtråd mm. leopolden har fått sin undercoat med Tamiyas redbrown

StefanW
0

Bra bilder! Det blir en imponerande pjäs! Kommer du att dekorera den till jul! Skrattande

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

nänä, redan ikväll fortsätter jag innan jag själv ska iväg o lira match :)

sen ska jag putsa bort färgrester på stativet…

soldaterna ska målas och placeras dit senare.

pebben
0

tjusigt! vad har du för figurer?

//pebben

cyberdemon
0

än så länge har jag endast ett Tamiya-set "observation" (gubbar med kikare, kartor mm) ska köpa

cyberdemon
0

eller de som egentligen hör till

StefanW
0

Jag hade nog haft svårt för att låta bli och inte justera figuren med ryggen mot bilden! Tänk ett perfekt diorama och att man kunde få det att se ut som om byxorna har spruckit i sömmen! Jag skulle vilja se minen på domaren som skall bedöma dioramat….Skrattande

Nä, nu lite allvar! Är det någon stor skillnad på figurerna mellan paketen?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

*s* jo det vore väl snopet, vermacht byggde gedigna fordon och vapen men "synar man kläderna i sömmarna" upptäckte man klara brister ;)

den undre är från Trumpeter (samma som modellen jag byggt) den övre är Dragons, kostar lika mkt ca 140:-/st så det är väl till syvende o sist en smakfråga… det är klart de 2 vinkade gubbarna från Trumpeter kunde man klarat sig utan och gubben längst till höger på Dragon-paketet har en cool kroppsställning, (något vriden)

cyberdemon
0

detta "stora" diorama ska slaktas och styckas upp i mindre scenarier. tänker återanvända grus, debris, flock mm…. blir nästa projekt efter "operation Leopold" är genomfört

pebben
0

DML figurerna har jag köpt till min karl man kan välja lite då det är 2 par armar till varje figur. det är också med 4 extra huvuden och vapen och utrustning i detta set. vad det gäller trumpeters sats så vet jag inget om dessa har bara haft 1 figurset från dom (panzer div 39) och var väl inte så nöjd med dessa tex lite väl långa armar. men övriga figurset kan ju vara helt ok! 

nä tillbaks till limångorna! ( limmar bandlänkar idag usch!)Fot i munnnen

//pebben

cyberdemon
0

ok, får se vad det blir..

skulle förresten vilja lära mig lite mer om hur man målar riktigt snygga figurer, fordonsmålning finns det gott om hjälp på nätet och i tidningar, men info om hur man får till ansikten och uniformer som ser rejält vädrade ut är det inte så gott om. har lång erfarenhet av Warhammerfigurer, men det är helt olika tekniker och färdiga resultat än mot väderbitna tyskar….

inte så värst kul, limma bandlänkar men ha det så trevligt vid arbetsbordet :)

/Thomas

StefanW
0

#14 Har du läst Sven-Åke Grufstedts Figurmålning: En guide för målning av figurer i skala 1/35 som finns i Pdf-format?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

schysst, har printat ut den… måste dra, innebandyn väntar..

ha en trevlig kväll alla modellbyggare

StefanW
0

Tycker att det är en bra grundläggande guide, håller på att titta på en med camomåling till flyg…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Cyberdemon, fan vilket snyggt bygge! Snyggt målat, komponerat och byggt…Skulle vilja se den här i verkligheten!

Jättebra målningsguide! Det är en sådan här jag har letat efter på nätet, men inte hittat.

StefanW
0

….modellbygge.ifokus, svaret på dina frågor…..Skrattande

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

Tack Sven-Erik! Fast den är långt ifrån färdig, ska bli mkt detaljmålande, vädring etc först…har andra projekt just nu så kanone får snällt vänta lite…

ja har du vägarna förbi ne till de småländska skogarna så :)