Inspiration för vädring
Tänkte visa lite bilder på "vädring i verkligheten". Föremålet är en Land Rover från 1967 som bott utomhus under en del år. (För den intresserade kan jag tala om att den nu är i min ägo och är i huvudsak i bra skick. En smärre genomgång av bromsarna och det är besiktningsdags.) På första bilden ser man hur regnvattnet runnit längs sidorna. Färgen på stråken är gråsvart.

Grattis, Ser ut som en Defender 110, med halvt safariroof och täckta sidor. Har aldrig sett den varianten förut? Lite skoj att karossen är helt byggd i alu-plåt förutom torpedväggen.
Synd att originalfälgarna har bytts mot Whitespoke, eller Suzukis fälgar. Original kan du hitta på SLRK:s forum eller på 4x4sweden.se. om du vill ha den helt original.
Vilken motor är den i den?
Det som är känsligt på dom är rosten i ramen, jag har sett väldigt många L-R som rostat av i ramarna,
När den är körklar så inbjuder jag dej till Olerum Offroaders så du får köra den i dess verkliga element!
SKREV OBELIX

#4: För att gå off-topic från modellbygge ett tag. Det är serie IIA 109" med dieselfyran som tyvärr är lite astmatisk i framtoningen. Eventuellt blir det Mercedes turbodiesel på sikt då jag har tänkt höja släpvagnsvikten till bortåt 2800kg. Fälgarna är inte min smak och skall snarast ersättas med original. Det är en pickup med tak från en fyradörrars ihop med hembyggda sidor. Ramen var och är ett visst orosmoment. Jag tog hem ett videoskop från jobbet och inspekterade rambalkarna inifrån. Det verkar rätt OK bortsett från ett fjäderfäste som skall svetsas men sånt kan man aldrig vara säker på.