Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 3008 ggr
starhawk
0

Nytt i bygghögen Augusti 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser inte någon sån här tråd så då startar jag väl en

Idag kom det ett paket från RelishModels Äkta Model Master enamelfärg! inget akryl här inte! Cool den större burken längst fram är sidenmatt lack flaskan till vänster är ett tidigare inköp i Sverige och är med som jämförelse, Klarlack och Mattlack finns att köpa i såna här flaskor på den här sidan pölen, den sidenmatta gick däremot inte att få tag på

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
0

Idag kom dom här två påsarna från Odds and Ordnance fyra AS-30 roboter till TSR-2:an. Enda frågan nu är var skall pylonerna sitta? jag har hittat uppgifter om att TSR-2 skulle förses med fyra pyloner som skulle kunna bära bl.a. AS-30 men inget om var pylonerna skulle vara

starhawk
0

Efter 2 försök fick jag slutligen ut den här från Posten firman har tydligen bytt datasystem

Har länge velat ha en M4A1 med den gjutna vagnskroppen men jag gillade inte 75 mm tornet som dom hade men så dök den här upp på Tradera så då högg jag den

WildeSau
0

#2 Trevligt, bensindriven och med stjärnmotor.

Får vi se en äkta Ronson-lighter till ett kommande multimedia-GB

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

Du skulle må då va? Men du missar en viktig punkt Sau det är en M4A1W! W:et står för wet stowage dvs ammunitionen förvarades i speciella vätskefyllda hållare just för att slippa Ronson-effekten

denstore
0

#4 Fast det var tveksamt att det hjälpte, särskilt som att jänkarna hade en tendens att stuva ammo löst i vagnarna.

starhawk
0

Enligt uppgift hjälpte det rätt bra trots att dom hade för vana att stuva ammo lite här och var

Som en dålig Ronson ungefär tände inte varje gång

starhawk
0

Har länge funderat på en Mossie i skala 1:32, men det har stupat på priset, såna är ju inte helt billiga. Men så tittade jag in i Hobbybokhandeln idag och där låg det ett par lådor framme vid disken med massa modeller i jag frågade förstås om dom var på väg in eller ut, nä det är påbörjade modeller som kunder lämnat in och eftersom dom är påbörjade så är dom gratis blev svaret så jag letade så klart igenom och hittade den här

Som hittat och priset kan man ju inte klaga på! Dekalerna fattas visserligen. Pilot och navigatör är inlimmade i planet och fint målade det enda jag funderar på är flygarglasögona är det inte svart gummi i dom? för övrigt är bara vingar stabbe, fena och landställ ihoplimmade

felle-j
0

#7 Vilket fynd, gatis dessutom.Skrattande

Azgaron
0

Buuhuuu, varför bor man på fel ställe! Gråter

En Mossie i 1/32 är ju inte helt fel, speciellt inte till det priset! Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Modellfreak
0

#7, då får man hoppas det är bra modellbyggare som påbörjat modellen!

starhawk
0

#10: Ingen fara man får titta i kartongen innan man bestämmer sig för att knalla hem med det eventuella fyndet

bosnafly
0

ranson effekt??vad är det??Obestämd

www.bosnafly.n.nu

denstore
0

Ronson-effekt är väl lite hittepåöversättning, men saken var att det lite bittert skämtades om att Shermans var som en Ronson-tändare, eld vid varje försök.

Tyvärr stämde det ganska bra också. Redan från början hade tyskarna ganska lätt att skjuta igenom Shermanens pansar. Dessutom fanns ammunitionen placerad innanför det relativt tunna sidopansaret. Senare svetsade man dit extra pansar vid ammunitionsracken, samt att man byggde in hela racket i en vätskemantel, som skulle förhindra brand ifall det blev en penetrerande träff. Visst hjälpte det, men dessvärre fick tyskarna bättre kanoner också, så igenom hela kriget var Sherman rätt benägen att brinna.

joelkarl
0

Här kommer lite bilder på det jag köpte på en loppis i helgen.

amerikansk enterprise och en Engelsk montgomery.

joelkarl
0

och en halifax

allt kostade 20 kronor styck.

Azgaron
0

Trevliga inköp Joel!

Modellfreak
0

Oj oj oj! Riktiga klipp! Fattas bara att jag hittar en son loppmarknad jag med.

felle-j
0

#15 Ska bli kul att se en till halifax bli byggd.Glad

joelkarl
0

#18 jag tror nog inte jag kommer bygga den, köpte den för att den var billig fast man vet aldrigFlört

felle-j
0

#19 ok

felle-j
0

En viggen köptes när jag var på flygvapenmuseum i linköping.

felle-j
0

Innehållet.

Nu fattas bara draken, tunnan och lansen, sen är min plan fulländan, muhahahaha! SkrattandeJag skoja bara, men ni får se vad det blir. Inget ont i alla fall. Jag kankse visar upp mina planer snart.Flört

Felix

pelleb
0

Ett besök hos en gammal kompis resulterade i det här, en skrovsektion av HMS VICTORY från Corel

pelleb
0

lite påbörjad men kunde inte låta bli för 250:-  Skrattande

pelleb
0

och en Engelsk skuta till blev det, HMS Renown också den för 250:-. Nu blir det till att leta fram lite byggnålar och dom andra verktygen för träbygge Glad

PeO

petzon
0

#25 kanske inte den vackraste skutan man sett mer ser rolig ut att bygga. Med det priset blir det mycket byggglädje för pengarna

Jonssonligan
0

#23+#24 Nu vart man sugen.

Hoppas vi få ta del av bygget.

[Hayabusa]
0

Mer brittiskt pansar i bygghögen. Denna gång MiniArts alldeles nya Valentine. I byggsatsen ingår 3 fina figurer och jag passade även på att köpa till en pipa i svarvad aluminium. Fin boxart och synnerligen prisvärd.

Azgaron
0

Ser trevligt ut Stefan!

[Hayabusa]
0

#29 Ja, Håkan det gör den verkligen. Har bara gjort en snabbkoll på delarna, utan att öppna påsarna, men det ser riktigt bra ut. Ett litet ark med fotoets ingår och man får hela 7 olika märkningsalternativ. Figurerna håller bra klass och allt är packat i en rejäl kartong. Alu-pipan kostade en dryg tjuga, så det får man säga är prisvärt. Ok, den är inte så stor, men ändå. Om detta är en fingervisning om vad MiniArt är kapabla att producera, så ser det riktigt lovande ut.

IKV91
0

#28 mycket intressant inköp Stefan!

Kan du inte lägga den på byggbordet och lägga upp lite bilder så vi andra kan följa bygget?

Roger

[Hayabusa]
0

#31 Jo, Roger…tids nog Glad Byggtakten har varit rätt låg under denna sommar som snart är över. Finns en del att avsluta, med andra ord. Tror att hösten & vintern kommer att bjuda på många byggtimmar, så jag hoppas kunna sätta händerna i denna Valentine någon gång i höst. Eller nå´t…

Azgaron
0

#30 Verkar iaf vara en betydligt trevligare modell än den Dragonutgåva jag har.

starhawk
0

Igår kom det ett trevligt paket från Hannants med följande innehåll

Spitfire dekalerna är tänkta till min Mossie i skala 1:32, jag hittade inga engelska dekaler till den och 1:48 som jag hade på lager var för små så jag tänkte 1:24 enmotorig kärra på en 1:32 tvåmotorig borde väl passa rätt bra, fast dom blåröda rundlarna är ganska bamsiga

Azgaron
0

Trevliga inköp Starhawk!

bosnafly
0

HÄNDER EN DEL HOS ER,HÄR OXÅ BÖRJAT MED LASTBILAR I 1/72 SKALA,MILITÄRA DÅ

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

EN TILL

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#36-37: Trevligt, Sani! De där ser fina ut!

bosnafly
0

visst gör de det,o så hittade jag även antiaircraft system oxå,äntligen,komme rpå posten snart…..även nån  mer lastbil kommer

www.bosnafly.n.nu

WildeSau
0

Kan väl visa lite av vad som kommit in de senaste veckorna.

Astra / Daco dekalark till F-104.

Här finns allt och lite till vad man kan önska sig till tyska Starfighters.

WildeSau
0

Dragon Sherman Firefly med extra dekaler från Bison.

WildeSau
0

Frecce Tricolori firar 50 år i år och italeri har gett ut ett kit med Academy F-86, Revell G.91 och Supermodel MB.339.

För er som ska till Göteborg nästa helg kommer detta förmodligen vara höjdpunkten den helgen. Såg dem i Danmark första gången 1985 och de har en betydligt vassare uppvisning än Red Arrows.

WildeSau
0

Eftersom det är Walår i år.

Huma Dornier JII Wal.

Flög bl.a turerna Stockholm-Danzig och Stockholm-Kalmar-Stettin

med Nordiska Luftrederiet(Aero Lloyd) och senare Lufthansa.

Azgaron
0

Trevliga inköp Sau!

Setet med uppvisiningsplan ser ju trevligt ut!

[Orso]
0

Det ramlade in ett par paket från Japan.

Man kan ju inte klaga på att det var dåligt förpackat.

[Orso]
0

I botten låg två dekalark till Tamiyas och Hasegawas Lotus 79.

[Orso]
0

I det andra paketet låg ett Taiwanesiskt ägg.

[Orso]
0

Och i gamla Svedala har jag hittat en gammal bil

[Hayabusa]
0

Många fina inköp..Glad

#45 Det är nå´t visst med ett paket från Japan. Speciellt det där ljusrosa/beige fyllnadspappret ger en bra känsla. Flört

/Stefan

ElLobo
0

Vi fortsätter i del 2.

Inlägget är låst för nya kommentarer