Städrobot+sladdar=fara!
Idag provkörde jag den nyinköpta dammsugarroboten. Upptäckte snabbt att mattor är inget direkt problem för den, men sladdar! I vardagsrummet där provkörningen ägde rum står ett bord med en profilsåg. Runt denna ligger hela GB 27 (fem flygplan) och torkar lim och spackel. Roboten hakade i sladden till profilsågen och drog iväg med den, och vräkte därmed Valkyrie av bordet. Eftersom det var en provkörning så höll jag ett öga på den då och då och hann fånga upp Valkyrien innan den gick i golvet. Efter denna halsbrytande upplevelse och allmän observation av dess uppförande med sladdar hakade jag tillfälligt upp alla sladdar på möbler. Efter det funkade det fint och när den var färdig så sökte den sig tillbaka till "mamma", dockningsstationen, och satte igång och ladda batteriet. Man kan tidsinställa den så att den sätter igång och städa medans man är på jobbet t.ex. men då får man alltså komma ihåg att haka upp sladdarna först
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Ja det låter ju helt perfekt 
Hur effektiv är dammsugaren,tar den opp allt?
Profilsåg,byggsatser i vardagsrummet..singel? 
Nog för att min fru är tolerant (har permanent lackbox i det ena badrummet ) men där gick nog gränsen 

Ja där den kommer åt tar den upp lika mycket som en vanlig dammsugare
Tja jag är inte riktigt singel, brorsan och jag delar lägenheten. Han bygger inte modeller och tillät profilsågen under förutsättningen att det inte var tänkt som nån permanent installation. Den var väldigt användbar när jag byggde sprayboxen och det var väl i samband med den som jag köpte profilsågen sen har den blivit stående och ytorna runt den är mycket bra som uppläggsplatser för modeller när man anmäler så mycket som jag till gruppbyggena
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus