Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1722 ggr
gismo76
0

Grundfärg

Hejsan

En fråga här till er som målar med en grundfärg innan ni målar med Tamiyas TS spray vad använder ni som inte gör att färgen reser sig..

Råkat ut för detta 2 gånger nu när jag kört med billigare grundfärg än Tamiyas egen som är bra med så dyr…

Fattar inte vad problemet är för en del bitar blir riktigt bra en del helt kass och det är ju så tråkigt att tvätta bort TS färgen…

Gismo

Proosen
0

Det finns en riktigt bra primer som heter Füllprimer och den har jag handlat på färgaffären. Kostar också en slant men det är mera i tuben än Tamiyas småtuber och den fyller ojämnheter bra utan att döda detaljerna allt för lätt.

Niclas

gismo76
0

Hallå Niclas det var inte igår man såg dig

Hoppas allt ät väl.

Vad är det för tillverkare på denna grundfärg su pratar om och vad kostar den ?

Gismo

Proosen
0

Hallå!

Tittar in och kollar vad ni har för er mest varje dag, men själv har jag lite eller ingen tid/ork när jag kommer hem från krogen om kvällarna. Annars är allt väl med massor av arbete för att hålla bollen rullande så att säga.

På min primer står det SprayMax, Das Spritzwerkzeug och den är tillverkad av Peter Kwasny gruppe, samma tillverkare som Auto-K och det är 400 Ml tuber. Den är övermålningsbar på c:a 15 minuter och mycket lättslipad tycker jag.

Ha det!

Niclas