Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 1777 ggr
Modellfreak
0

Pågående projekt

Då jag tycker det är onödigt att skapa ny tråd för varje flygplan, eller modell överhuvud taget, så blir detta tråden för mina pågående projekt, bilder kommer.

Modellfreak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer mitt 1:72 Wellington. Håller på att målas just nu.

Fortsatt trevlig fredag.

Azgaron
0

Ser bra ut så långt!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Vermil
0

Så kul när nån bygger nåt riktigt trevligt, som t.ex WellingtonGlad. Skall bli kul att se vidare på. Som Azgaron sa, snyggt underarbete.

Modellfreak
0

Tackar ödmjukast!

Lite fler bilder kommer snart. Målningen är till största del klar, det rä bara effekterna som ska göras! :D

Modellfreak
0

Jag misslyckas alltid! Nu har jag nästan förstört det. Kommer bilder om ett tag när det är klart så ni får samtycka.

zoncar
0

Tror inte du har förstört det, misslyckas gör alla modellbyggare så det är du inte ensam om i såfall, dessutom ser det riktigt bra ut på bilden, kan berätta att jag fick en bil "klar" för en tid sen det första jag gjorde var att tappa den i golvet, så den modellen står numera och "vilar" till sig, undan gömd i en garderob!!!!

Modellfreak
0

Usch, tappa, inte kul!!

Alla modeller blir inte så bra som man tänkt sig, det har du rätt i.

Det fanns två olika versioner att välja på. Det ena var Wellington X och det andra XIV. XIV är brittisk, och X är australiensiskt flygvapen på. Det var bara det att jag hade byggt X, när det var dags att sätta på dekalerna så tog jag de ifrån XIV. Om ni förstår något av detta. Hoppas på bilder ikväll.

zoncar
0

Tyvärr begriper jag inget men det beror inte på din förklaring utan min totala okunskap om flyg, tror dock att jag byggt  en wellington när jag var grabb!! Kom ihåg att det tar tid att lära sig, så ha mycket tålamod så ska du se att resultaten kommer, jämmför dig inte med de proffsen som finns här på forumet, är själv inte i närheten vad de åstakommer men jag har kul med hobbyn och det är viktigast!!!

Modellfreak
0

Nää… Men du vet. Frustrerande… ;)

zoncar
0

Jo jag vet men det finns tyvärr ingen genväg, utan bara att vara envis, lära av misstag och på att igen, men det här fixar du !!!Glad

felle-j
0

Du är inte den enda som misslyckas ibland. Som t.ex. min hp halifax som jag bygde i slutet av januari tycker jag att målningen blev misslyckad. Har en tråd nån stans här på sidan om den.

Felix

felle-j
0

Började inte för så länge sen bygga en spitfire och den blev misslyckad, även om den inte är klar än. Jag skulle spray måla den och har aldrig spray målat förut så det blev ett för tjockt lager färg och sen sprack färgen. Har försökt att fixa det men det är svårt.

zoncar
0

#12 Där ser vi en modellbyggare som vågar erkänna sina misstag, själv har jag gjort en yttterst korkad grej, sköt sönder en spray burk med luftgevär, burken tog en raket fart mot ?? jo på min bil naturligtvis ingen buckla men väl färg på bilen, gick att rubba bort,Tss modellbygge halvt livfarligt!

Texxas
0

#13 Luftgevär trodde jag var till för att skjuta på modellerna och inte på färgburkarna Skrattande

Modellfreak
0

14, klockren ;)

Bilder kommer när jag orkar sätta dit dekalerna å washa.

Modellfreak
0

Klart, bättre än jag väntade mig.

Azgaron
0

Ser snyggt ut! Fint bygge!

Modellfreak
0

Nisse är i bakgrunden, se han som nånting att jämföra storleken med.

Vermil
0

+ för bygge o spackling

+ för grundläggande målning

+ för katten Glad

Huvudsakerna har du lyckats bra med.

Modellfreak
0

Snart kommer även bilderna på mitt Hurricane MK11, och P-47 Thunderbolt. Pågående båda.

felle-j
0

#16 Den blev väldigt fin

zoncar
0

Vill minnas att du tidigare skrev att du alltid misslyckas med dina byggen, och sen visar du detta! skämms på dig, bygget är helt klart mycket snyggt, till och med en flyganalfabet som jag blir lite sugen på ett sådant bygge

Modellfreak
0

Hehe… Joo. Vad ska jag svara?

Men har man byggt det själv är det lättare att veta felen, som en annan kanske inte tänker på, vad vet jag.

Tack alla väldigt mycket i alla fall.

Modellfreak
0

Där har vi Hurricanet, jag tror det är det bästa hitils. Men det är ju inte klart än, allt kan gå fel.

Modellfreak
0

Ska washa den sedan så den får en look av en flygning genom kraftig sandstorm!

Modellfreak
0

Har är P47an, och Hurricanet. Inte mycket att se på kanske.

felle-j
0

Snyggt

Modellfreak
0

Så härlig färg! Ser ut som en orangeröd pärlemor, tyvärr…

Modellfreak
0

…sä är det vanlig röd. Orginallacken, altså, lackad i fabrik. ¨

Ska bli en ganska rå rallybagge! Får se hur det går!

Vermil
0

Hurricane IIc i nordafrika kamoflage har jag alltid tyckt är ett riktigt tufft flygplan. Cool …Jag måste bygga en sån själv en vacker dag…

Och det ser riktigt bra ut så långt.

Modellfreak
0

Det klara resulatet!

felle-j
0

#31 Snyggt!!! Väldigt snyggt!!Glad

Felix

Modellfreak
0

Tack Felle. Undersidan.

TommiN
0

Snygga byggen,gillar Hurricanen.

Modellfreak
0

Kan inte ladda upp något…

Men tack i alla fall! Flört

Denna kommentar har tagits bort.
Modellfreak
0

Beställt en p51D och en Corsair, ser fram emot det!

Modellfreak
0

Här har vi den!

Azgaron
0

Ser bra ut! Fina byggen!

zoncar
0

Gillar din folkis förutom den matt svarta huven, annars är det kanon, cool bil!! Hyven känns lite fel till en så snygg bil, men det är ju ditt projekt!!

Modellfreak
0

Gör la' inget :) Tyck till du!

Hursomhelst, rallydekalerna (Om man kan kalla de det) är på, och leran med. Klar nästan med andra ord.

Modellfreak
0

Grundlackad.

Modellfreak
0

Färdig!

Modellfreak
0

Köpte't på Hamleys.

felle-j
0

#43 Riktigt snyggt bygge.

Modellfreak
0

Tack så mycket! Glad