Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 2875 ggr
pentti01
0

Veteranbilsträff

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill dela med mig av lite bilder från en veteranbilsträff som frugan o jag besökte nu i kväll:

pentti01
0

En till:

pentti01
0

Jag fortsätter:

pentti01
0

Mer:

pentti01
0

En till:

pentti01
0

Jo då,,en till:

pentti01
0

Bara några kvar Flört:

pentti01
0

Här  ytterligare en: Fru med hund och en ,,ja ni ser självaGlad

pentti01
0

Sista: "men det där är väl ingen veteranbil "?..

Näe… de e´min bil,,,Cool

ElLobo
0

Det ser ut att ha varit en trevlig kväll! Många fina bilar att titta på. Tack för att du delade med dig.

pentti01
0

#9 Imponerad av att du (förmodligen?) fixade större bilder så kvikt , Tack!

ElLobo
0

#10: Bara för att jag råkade kolla nya inlägg just då. Och passade då på att lägga in bilderna åt dig. Glad

Modellfreak
0

Alltid kul! Vart ägde det rum? Kan inte vara Brunskog?

pentti01
0

#12 Nej, det stället heter Storvik som ligger ca 15km väst om Sandviken i Gästrikland, där jag bor.

Det var en trevlig tillställning med levande jazzmusik t.o.m .

stickanw
0

Det är kul med veteranbilar men jag får sällan se min favorit bland dessa. Dert är en inte allt för vanlig bil från England från slutet av sextiotalet, Jensen FF. En fyrhjulsdriven kärra med låsningsfria bromsar,samma typ av fjädringoch stötdämpning som Cittoträng.En inredning med lädersäten som liknar fåtöljer mer än bilsäten. Jag gillar dess utseende plus motorvalet med medföljande ljud från en Chrysleråtta med mer än trehundra hästar

Gråter

pentti01
0

Såg en sådan här Jensen:

starhawk
0

#14; Hmmmm… FF står det för Förfärlig Ful då? Glad

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0

#14: Det är en av de lite mer fulsnygga bilar jag är väldigt förtjust i också! Skrattande

Och även Interceptorn är acceptabel.

stickanw
0

Det där är väl Inteceptorn eftervad jag kan se. FFen skall ha två gälar plus en upphöjning med lufintag på motorhuven men visst är den tjusig.

Modellfreak
0

Ser skapligt rå ut. Liknar Rover eller Austin Hearly! (Heter det så…?)

denstore
0

Det fräckaste är ju att de bilarna är riktiga sleepers. Original kom de med Chryslers 383, och senare med 440 Magnum med 6-pack. De testade med 426 Hemi, men dels blev den lite för snabb och dels blev det för dyrt.

pentti01
0

#17 Håller med; de är lite fulsnygga o klart intressanta. Kommer ej ihåg alla fabrikat men engelsmännen har tillverkat många lite udda snygga bilar, förr i världen. Någon som sett tv-serien; Kommisarie Lynley? Han körde omkring i en snygg bil,vet tyvärr ej fabrikatet..

//Pentti.

ElLobo
0

#21: I de flesta avsnitt for han omkring i en … Ja, just det, en Jensen Interceptor. Glad

WildeSau
0

#21 A true gentleman's car, Bristol 410

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

#23: På äldre dar, ja! Flört

Vermil
0

#24 Vadå på "äldre dar"? Cool Jag vet att Jensen hade världrekordet för 0-200-0 nån gång på 70-talet, men Bristol's råaste brukar faktiskt vara ett snäpp (eller två) värre än Jensen. Det sitter en 8 liters V-10a, 550hk, 714Nm i senaste "gentleman" versionen. Marchar 160km/h på nästan tomgångsvarv. "S" har 660hk. Toppfart 350km/h. Helt handbyggd i flygplansaluminium och kolfiber. Pris: för dyrt.

ElLobo
0

#25: På äldre dar = i de nyare avsnitten …

pentti01
0

#23 ja den var det; Bristol 410 . Snygg bil tycker jag Cool