Civila båtar?
Hej, Vet nån här på sajten var man kan köpa civila motorbåtar/segelbåtar (helst segelbåtar) Då menar jag inga segelfartyg. Eller vet någon här om det finns nån byggsats tillverkare med stort utbud av båtar. Helst inga träbyggsatser.
Felix
På fantoy i vasa

Jag glömde skriva det. Modellbåtar så klart!

#1 Jag tittade på fantoy's hemsida, men hittade inga modellbåtar.
det är för att de heter Fantoy Lelu Lek, och det har ingen hemsida.
Det finns ett företag som heter Billing Boats som gör en del civila båtar. De säljs bland annat av Wentzels i Stockholm: http://www.wentzels.se/index.php?page=vert-billingboats
Jag tror Bosnafly har byggt en lite mindre racerbåt, men jag kan inte hitta tråden.
/J

#5 Gör billing boats plast båtar? Jag har för mig att de bara gör träbyggsatser, och är inte de väldigt dyra?

#5 Tråden du sökte efter var: GB 16: Sport Fishing Boat
Det är en plastmodell i skala 1/56 från Revell som kom ut på 60-talet och var en av de modeller som man gjorde en återutgivning i samband med deras 50 year of Revell, modell nr: H387. Den kan finnas kvar hos en del leksaks och hobbyhandlare
Stefan - Modellbyggare
#6 Vissa av deras mindre båtar är inte så dyra. T.ex deras U.S. Coast Guard kostar runt 50 dollar. Den har också ett skrov i plast.
#7 Tack för hjälpen Stevve :)

Prova den här: http://www.lanterninen.se/index.html

Är väldigt tacksam för er hjälp.

Jag kikade runt på 50 olika plast byggsats tillverkare och ingen av dom hade de jag sökte, bara warships och sånt. Det är bara att fortsätta att leta.

#12: Det du är ute efter är inte helt vanligt. Jag har för mig att Arii gjorde en serie daycruisers i 1:24 för typ 25 år sen. Den typen av båtar dyker också upp i bland på Tradera under avdelningarna "Skalamodeller" och "RC-båtar". Det rör sej då om promotionmodeller i glasfiber från fritidsbåttillverkare och skalan brukar vara 1:7 till 1:12. Tyvärr är det rätt populära grejor så priserna brukar sticka iväg.
Det finns lite grejer på eBay:
Nåt som duger åt herrn? 

#13+14 Tack! Jag hittade en båt på ebay som intreserade mig och så hittade jag en på tradera men tyvärr så la jag inget bud på nån av dom, men nu vet jag ar jag kan få tag i båtmodeller. Och tack alla andra som har hjälpt mig.
Felix
Revells plastbyggsats av en 42 fots Chris Craft motorbåt/sportfiskebåt måste definitivt införskaffas till mitt modellvarv… Fanns f-ö mycket att hämta på "Lanterninen" tycker jag. Men de hade tex inte Revells gamla oljetanker "Glasgow", vilken även den getts ut i samband med 50-årsjubiléet. Den införskaffades hos Wentzels och ligger för närvarande i "bygghögen".