Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 1289 ggr
Grefven
0

Varma tack :-)

Hej allihopa

Vill framföra mitt varma tack till alla som var på GGG och gjorde dagen till en höjdare. Vi har nu räknat antalet utställda byggen, och 86 deltagare ställde ut 445 st tävlande bidrag + några på Primerbordet utom tävlan. Byggsatsswapet hade 20 säljare. Man tror man har sett det mesta i byggsatsväg, men det dyker ständigt upp nya kul satser som man inte kan leva utan…

Och tack till alla som bidrog med material till Jo-Han-specialen, t ex kul bilder från Modellpularn och flyers, boxar o historik från Claes Eriksson för att nämna några. Föredraget på GGG 2011 blir Hasse "Modellpularn" Kihléns memoarer. Hasse ska berätta och visa bilder, byggen m.m. från de tidiga utställningarna i Marmorhallarna till hans jobb på Revell (hur det gick med det får ni veta då - avslöja inget i förväg Hasse). Det blir en höjdare!

Temaklassen "Box stock" innehöll 28 byggen med stor variation Smile Temaklass på GGG 2011 blir "Säg det i toner" där tanken är att bygget ska anspela på en låt. Det kan vara vad som helst, och ju fyndigare desto bättre.

Vi kommer även att stuva om militärklasserna en smula så att det blir mera struktur där, men mera om det senare.

Än en gång ett mycket varmt (det var dryga +30 grader denna dag…) tack till alla som gjorde det hela så lyckat!

Hälsningar Claes "GGGrefven" B-F med familj och medhjälpare

JaguarMkVII
0

Som deltagare vill jag tacka dig för ett mycket trevligt och välplanerat arrangemang. Jag kommer nästa år igen!

/Jens

Raldor
0

Mycket trevligt som vanligt. Återkommer gärna nästa år.

Maysula
0

Mycket trevligt och bra arrangemang trots att det blev lokal byte.

Nu har det varit värmebölja 2 år på raken så minnena av dessa

tillställningar är klart svettiga Tungan ute

Återkommer gärna nästa år igen !

Thomas

StefanW
0

Någon som har bilder?

Stefan - Modellbyggare

JaguarMkVII
0

#4: Har en del men har inte fått tummen ur och lägga upp dem. Får se i kväll om jag hinner.

Greenhorn
0

Jag bidrar även med några bilder senare ikväll.

Raldor
0

Har några bilder. Tyvärr så hade jag glömt att ladda batteriet i kameranRynkar på näsan. Så det blev inte så många som jag ville.