Vad ska du måla med så mycket vit färg?

Jag skall måla TSR-2an som stått och väntat på dekaler och så håller jag ju på med Victor båda två skall vara i antiflash white. Det blir till att maskera om TSR-2an tur att jag inte kom mig för att sätta på den dekalerna än
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#7 Visst är den phnygg
.
Intressanta märkningsalternativ, tycker jag.
/Stefan

#7: Vad är det phör skala på den där?
Aldrig fel med en Phantom ju! 
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#9 Det är skala 1/72.
/Stefan

Phantom är en härlig kärra, har två i bygghögen och har planer på en till men det skall inte vara en spanare, ungefär en E-version tror jag runt Vietnam-tiden
#13 Mmm…har sagt det förut, men det tål att upprepas. Lotus Type 78 & 79 är det snyggaste F1-bilarna i historien. Enligt mitt tycke, åtminstone..
/Stefan
#17 Oups, den där känner jag igen..
Litet dio på gång?
#18 Grymt stor & grymt cool!
/Stefan

#18 Tack själv, Håkan!
Hoppas du gillar den. Hyffsat maffig, eller hur?
#19a Skulle tro det! 
jo nån form av flygplatsdio ligger och maler. Får se vad det blir av det när jag kommer så långt.
19b och #20 Jo den är ju det! Ska bli kul att sätta igång med sen.
Lite pyssel med resindelarna verkar det som.
Vad nyfiken jag blir!!! Du kan väl ge ett litet utlåtande sen :-)
Thomas

#16, 17: Intressanta diokomponenter Håkan!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#23 Visst är det. Får se om det ska bli ett lite större dio eller kanske två små.

#21 Jag kollade ganska mycket på resinet, och det är nog bättre än vad man kan tro vid första anblicken. Dock så krävs det nog en hel del rensning, och jag är lite tveksam till den stora "kroppsbiten". Jag hade nog hellre tagit hål i originalkroppen.
#25-27 Trevliga inköp Joel!
#28 Jag satt och kollade en del på det där, och är nog benägen att hålla med. Får ta och kolla närmare vid tillfälle. Det verkar i stort räcka med att kapa upp luckorna och passa in cockpitdelarna.
Nåja, det löser sig nog när det blir så dags.

#33 en förbaskat snygg modell ,grattis gillar inte flyg men den modellen vart en höjdare, hoppas på en tråd

#34 Ja det kommer bli en tråd om den men jag har några andra modeller som ska byggas först.

#31 Läcker Felle. Jag skulle också vilja bygga en svensk Hercules.
Ser trevligt ut Felle! En Herkules är ju inte fel.

#36: Jo den är ganska biffig även i 1:72, har en gunship version hängande på väggen här hemma, också Airfix faktiskt. Man förstår varför den kallas flodhästen

#39 Jag undrar hur jag ska få plats med den. Jag har några lediga ytor på hyllorna men ingen är tillräkligt bred, kanske jag kan få plats med den men det blir på gränsen. Eftersom jag ska ha den med landnings ställen och luckorna nere så kan jag inte hänga upp den, eller kan kan jag men jag vill helst att den står på en hylla.

Att ställa den på en hylla blir svårt, ställena är ju på framändan och vingbredden är stor och man vill ju inte ställa den med bakändan utåt.
Min hänger på väggen fast jag bygger ju mestadels med infällda ställ
o en fin F-15 C eagle 1/72 Matchbox
www.bosnafly.n.nu

kan det vara Kongo tro?? snygg modell vilket som!

#47 Stämmer bra! Kongo i 1944 års tappning. De har Kirishima på rea också, och det kliar löjligt mycket i beställningsfingret….
Det där med att det kliar i beställningsfingret känner jag allt till, rena klådan, eksemen ibland, hehe hade jag tittat lite bättre på bilden så står det kon.. men men det första man blir blind för är väl för första och bästa hobbybutik kan en tro, eller ögena då!!! mums vilken snygg kartong!!

typiskt!!!