Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 429 ggr
pebben
0

ETT TRADERA FYND?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mitt senaste köp en airfix fiesler storch 1/72 från 1973 i ekonomiförpackning (senare sorten inte påse) att sånt här går att få tag i ? kostnad 47:- inkl frakt kan det bli bättre?Fot i munnnen

//pebben 

StefanW
0

Lyckost! kan fortfarande minnas när man fingrade på de påsarna! Det var ett bra pris!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

oj nu blev det lite fel 57:- inkl frakt var det visst! det här är ju inte påsen utan den senare plast på kartong kan man skriva så ? men det är kul för jag har ju 2 airfix påsar sen tidigare + 1 frog påse. krukset med dessa modeller är väl att man kan väl inte slita upp förpackningen och slänga ihop dom som man gorde när man var liten?Fot i munnnen

//pebben

StefanW
0

Nej, jag hade inte byggt dom. Jag har ett antal Gamla modeller som jag inte kommer attt bygga ihop, utan behåller dom av rent nostalgiska skäl. Jag är heller inte beredd att betala vad som helst för en gamal klenod, hittar jag något till ett rimligt pris då slår jag till!Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

lugn stefan dom ska inte byggas det vore nästan heljerån! bara mindes tillbaka lite i tiden då allt det här startade

//pebben

StefanW
0

…då kan jag pusta ut! Flört

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Du Stefan, det ligger ute en massa dekaler till svenska flygplan på Tradera. Var inte du inbiten "svenskbyggare"? Det här måste ju vara en guldgruva då? Förvånad

StefanW
0

Jo det var en del intressanta dekaler, det som är lite synd är de ofta försöker sälja gammla dekaler som förmodligen inte går att använda eftersom de kommar att lösas upp i atomer när man lägger dom i vatten. Men lite då och då så dyker det upp små guldklimpar…och jag tackar för tipset!(är inte inne på tradera så ofta!)

Stefan - Modellbyggare