Nä det var ingen liten kärra precis!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Oj!
och jag som tyckte 1/32 var stort…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#0: Äsch det är bara att plocka av vingarna så går den in i kombin
Fast jag undrar nog om inte Beufightern var större, den var så stor även utan yttervingarna att han var tvungen att ha den i garaget (har tyvärr inga bilder på den men den var på TV för ett tag sedan)
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Aha ja den skulle vatt kul att se Starhawk 

Personligen fattar jag inte varför man bygger en sån där best, och sen sätter tvåbladiga propellrar på den. Svårt att förstå tjusningen överhuvudtaget, men om man nu ska bygga en storskalig B-29:a, så känns det som att man missar själva mållinjen med tjutande motorer på högt varv…..

Håller med Denstore,jag kollade ett annat klipp med en B-25,och den hade trebladiga propellrar…däremot så kraschade den senare…..
Beaufighter ,Läste en bigges där Beaufightern var deras flygtyg många år sedan ,men tror att titeln var biggles i borneo av den eminente författaren W.E. Johns ,några böcker blev det i min barn dom kan man säga , Biggles , Algy , Ginger blev nästan som lite av vänner , man blev som uppslukad när man fick en ny bok i handen ,fina bok minnen tycker jag !

#6: Jo dom tvåbladiga motorerna var onekligen avtändande, och en B-29 med det ljudet… näe, det känns fel
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Biggles på Borneo! En av barndomens finaste upplevelser!
Tyvärr håller inte många av Johns böcker måttet när man läser dem idag. Dock så är fortfarande de tre böckerna från VK1 väldigt läsvärda.
med fyrtaktare så låter det mycket bättre, blir ett mera skala mässigt ljud ,har sett helikopter med en tvåtaktare på högvarv blir bara irriterad, som en ilsken geting ,ett helvetiskt yl ,då är el drift bättre
#10 Har nu fiskat fram boken ur mina bok gömmor ,och då jag är tillfälligt ving klippt pga led problem så får den bli en liten nostalgi färd för mig :o)

Häftigt, och här har ni världens största plan som RC modell. 
"den här är en annan, en Airfix"

Ja det där var häftigt,med rymdfärjan på ryggen.

Vilken grej o få spaka ett sådant plan vilken känsla, o vad nervös man skulle vara för okontolerad markkontakt

Först läste jag "Vilken grej att få spackla ett sådant plan". Direkt tänkte jag tillbaka på när jag försökte mig på Monograms i 1/48, och insåg att det måste gå åt 10-15 kilo på den där besten…..
Ja den där var häftig Buran 
Har sett att det fanns/finns en B 29:a. Land vet ja inte men den hade säkert över 2 meter i vingbredd och 3-4 meter lång

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som ny här på forumet och tillika modellflygare (warbirds WWII) så valde jag att köra igång den här gammla tråden.
Måste hålla med "gigabyte" i inlägg #11 att man borde satsat på 4takts motorer, fördel Moki, så får man ett betydligt mer naturtroget ljud.
Och för ytterligare skala realism så borde man i ett sådant gigantiskt projekt satsat på 4st solo proppar som för övrigt har ställbara pitchar på bladen för önskat drag.
Bifogar en länk på en 30% Douglas Skyraider med "rätta" motorljudet.