Härliga byggmodeller 

Jösses!! 
Och ölen såg ju inte fel ut den heller…

Så har jag gjort det igen. Efter Wellington'en har jag nu också gått o' köpt Fw200. Resonemanget är detsamma: Är Trumpeter galna nog att ge ut den här byggsatsen, så är jag galen nog att köpa den. 
Dock måste jag säga att efter att ha studerat byggsatsen lite grand, börjar det dra i byggtarmen, så denna kan jag nog tänkas bygga, bara för att se hur den ser ut färdig. Lite mer snack och bilder i seperat tråd.

Snyggt Vermil,har samma sats på min bygghylla,men vågar mig nog inte på den än.

#17: Fränt kanontorn på Hueyn Texxas, vad är det för bössa i det och är den där tanken där bak ammo till den bössan eller finns det andra trevligheter på högra sidan av Hueyn?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

AAARRRRGH!!! Får inte upp fler bilder!!!! 
#21 om du skriver något när du lägger in bilden funkar det ,,,måste vara lite text med ,,,,

#19; varsågod 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Fick en lapp från Posten igår Hannants! tänkte jag och sprang glatt iväg för att hämta. Men paketet kom från USA och innehöll ett spel, nämligen "All things Zombie" som äntligen letat sig över Atlanten. Men idag komm en lapp till och den här gången var det Hannants med det här innehållet
Ett par frulleband och ett par grejor till B-52 konverteringen, extratankar modell mindre och "AGM-142 Raptor Cruise missiles and pod" den tidigare idén med en massa Harpoon blev ersatta av dom här! kärran jag tänkt konvertera till användes för test av "cruise missiles" och dom här måste väl också ha testats innan dom togs i tjänst. En sats med en massa ets ! men jag får väl ta tjuren vid hornen, gillar egentligen inte ets men det är väl dags att ta fram Tamiyas etstång och bita ihop

#22 Ja, jag gjorde det men fick något mysko felmeddelande.

#25: Bara på't igen!
Vi väntar med spänning på fler bilder.
#25 Använder du Firefox? Testa i så fall att använda Internet Explorer… För mig funkar det bara att copy/pasta bilder i IE… I Firefox är det "förbjudet" av nån anledning som jag inte känner till… Kanske är det nån skum säkerhetsgrej?

Det ser vi fram emot!
Jadu sponny den hojen hoppas jag få se byggd, det liksom vattnas i munnen
hoppas du lägger upp en tråd för denna cykel, minst sagt hög dregelfaktor!!

Mmmmm. Yummy, yummy gånger två.
Buckeye'en köpte jag för att den gick åt fortare än brödsmulor i en fiskmåsflock. Och den är verkligen fantastiskt fin. 'Two Bobs" har verkligen tagit i ordentligt, med sin första modellbyggsats. Hoppas de överlever ekonomiskt så att de kan göra andra.
Baltimore'en är väl inte riktigt lika fantastisk, men även det är en fin modell även om den kommer att kräva en del snickeri. Lågtrycksgjuten lågvolymmodell där formarna (stålfylld epoxi?) är utslitna efter en upplaga, och den upplagan är ganska slutsåld dessutom, så modellen var väldigt svår att få tag i. Inte särskilt billig heller, och det var förresten inte Buckeye'en heller. Men jag tycker båda var värda det och båda skall byggas. Baltimore'en ganska snart hoppas jag.
Jag har däremot än så länge misslyckats att få tag i en Hudson från samma tillverkare. En annan modell jag verkligen skulle vilja få tag i.
Din Buckeye ser trevlig ut, jag som bygger (nåja ibland) 1/72 får hålla tillgodo med Matchbox.
1/72, ja.
Bara för det har jag införskaffat en Hasegawa Boeing F4B-4 i duploskalan 1/32. Får skylla på att 30-talare alltid är rätt, likaså Felix the cat på boxarten. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Ja, med en byggsats i den skalan så skulle det vara för kattens skull, då! 

#35: Mycket trevligt inköp Sau! Jag kan lägga till att jag fått hem etiopiska 1/72 dekaler från PonCar - tack ska du ha!
Och en Heller 1/72 F-86 F Sabre från Wilde Sau
(plus bonusar, tack så mycket!
)
samt (begagnat) från Rebell Hobby;
1 st Airfix 1/72 Me 163, som jag redan börjat bygga,
1 st Italeri 1/72 Gotha Go 242/244 inklusive Kübelwagen, passar perfekt till min tyska spanings/infiltreringsgrupp på resa i Nordafrika,
1 st Airfix 1/72 Bristol Bulldog,
1 st Airfix 1/72 NA P-51D Mustang med svenska J26-dekaler!
Bilder kommer snart också!
#36 Bitte, mein Herr 
Skoj med ett "släpmål" från Gotha också. 

#37: Jajamen! Det blir släpvarianten som byggs, med en Kübelwagen under urlastning, förbandet heter Sonderkommando Dora och hade förutom sina markmål och Gothan även en He 111, en en Henschel Hs 126, en DFS 230 och en Fieseler Storch!

En Gotha borde man nog skaffa sig. :) Har ett häfte om Deutsche Lastensegler från Squadron ifall du behöver fler referenser till ditt bygge.

#44: Ja det tycker jag du ska göra! Jaha ja, det låter intressant med häftet!
#39: Och stort tack till PonCar såklart, jag ska nog se till att få till ett spännande bygge med dessa dekaler!

#43: Är båda med eller är det antingen eller?

#46: Antingen eller verkar det vara, finns mycket delar i lådan som liknar varandra, men jag tror att man kan/måste välja mellan 242A, 242B eller 244. Måste se till att få tid för en närmare besiktning!

Oj, oj, oj,
(bygger inte 1:72, men dreglar på tangentbordet ändå.)