Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 886 ggr
Joppo
0

Stug III Referenssida

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://dishmodels.ru/wshowp.htm?p=1022&id=25049

Jag hittade ett mycket intressant fotogalleri med en Stug III som har originalfärg och är i oförändrat skick sedan andra världskriget(Enligt Jim Rae på Armorama).

Även fast den är rätt sönderrostad kan man tydligt se var slitage bildas, vilket är riktigt intressant för en chippingnörd som jag själv.

Enjoy!

/Jesper

Tails
0

Ser precis ut som vissa modeller man ser på olika forum. Väldigt intressant må ja säga.

Exelon
0

Kul sida, det visar att skärmarna blev väldigt misshandlade. Och man ser ju vart värsta rosten är, där borde det blivit sliten när den var i bruk.

Är det någon sort Östfrontband eller är det något dom har hängt på i efterhand?

zoncar
0

Tack Joppo av någon konstig anledning har jag altid gillat just dessa stugs, har en gammal Tamiya som ska renoveras + en ny Dragon; Det är i mina ögon häftiga maskiner TACK

starhawk
0

#2: Jag har sett dom där banden förr, dom benämndes viss snöband.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Exelon
0

#3 håller med, och dom var fruktansvärt effektiva, den låga profilen gjorde dom ju svåra att träffa och lätta att gömma. En perfekt sturmvagn. Och jäkligt roliga att bygga och man slipper massa onödiga torn.Skrattande

#4 Ok ja jag misstänkte att det var nåt sådant, för dom hade ju inge vidare snö, sankmarks egenskaper och banden är väldigt smala om man jämnför med vagnar på ryska sidan.

berfrund
0

Tack för länken riktigt bra bilder!