Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 1048 ggr
PonCar
0

Bygghögen växer...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var det klippt igen… Fast man lovat sig själv (äh, kanske inte…) att bygga lite mer av det som ligger o väntar innan man fyller på… Denna fräcka Cobra (Essex  Wire Cobra) från Monogram dök upp på Tradera. Ganska svagt intresse tydligen, så jag kom rätt billigt undan. Blir ett bra tillskott i det lilla "classic racing" stall jag håller på att bygga upp…

Vermil
0

Oj va läcker den är! Förvånad

Blank vit är nog svårt förstås…

[Henke29]
0

Mycket härlig bil den Cobran Skrattande

gismo76
0

Ja du jag räknade genom min samling igår ,,,,234 obyggda och 75 byggda. Fattar inte hur jag skall få tid att bygga alla dessa när det konstant kommer nyheter man köper på sig ….

PonCar
0

#1: Vit blir den nog inte om jag får råda. Tänker mig snarare gul med röda stripes eller nåt sånt. Så jag kommer alltså inte bygga just denna på boxarten, en bil som sponsrades av Essex Wire Company.

#3: ooops -där ligger man i lä…. Har kanske 8 - 10 obyggda + några renoveringsobjekt. Men en annan har ju inte haft bygg-återfall mer än från 2001 sisådär.

denstore
0

#5 Det är inte tiden som är den avgörande faktorn. För tre år sedan sålde jag av från runt 800 modeller till drygt 80. Nu är jag uppe på kanske 150-200 igen, trots att jag hela tiden försöker sälja av….Skrattande

PonCar
0

Aaah -jättebra exempel att visa på om/när frugan börjar gnälla på att det står byggsatskartonger o dräller lite här och där i lägenheten. Då kan jag bara säga: "du skulle bara veta hur det skulle kunna vara…"

Glad

denstore
0

Dessutom bygger/samlar du väl mest på bilar. Jag har ju hårt trillat in på 1/350-fartyg. De är stoooora lådor. Inget frun direkt gillar….

zoncar
0

En riktigt fin model som har funnits i ett antal olika utförande  ibland heter det revell. men som jag förstått samma byggsats, kanske + lite xtra ibland! skönt att höra att man inte är ensam att samla på sig en idiothög som aldrig går/hinns byggas, men de är ju så fördömt mysiga…..dessa små!!!

Tur att man är ungkarlObestämd

PonCar
0

#7; Jag har ett par fartyg undangömda också… Revells M/S Oriana (kryssningsfartyg) och Revells gamla tankfartyg "Glasgow".

#8: Ja, nu när man på gamla dar har återfallit i byggträsket inser man ju hur bekvämt ungkarlslivet var…Flört