Rost, ruiner och förfall...
http://www.pbase.com/jakobe/decay
Jag har hittat en mycket trevligt sajt med mängder av foton på gamla övergivna fabriker, rostiga bilar och andra göttesaker. Många bilder skulle kunna vara perfekta utgångspunkter för dioraman och som vädringsreferenser.
En annan väldigt sjyst sak med bilderna är att fotografen skrivit lite bakgrundsfakta till de olika bilderna, så man får lite historiekunskap på köpet också.
Enjoy!
/J

Mycket trevlig länk Joppo!! Klart intressanta bilder och historik.
Skrot bilarna är helt klart sevärda, kan kanke vara värt en liten semester-tripp, tyvärr plockas det från bilarna man kan undra varför, då det mesta är bortom all räddning, Kykömosse ligger vid Ryd, Småland
Fascinerande…
Öken-Erik
Tack för den länken !!!!!! Riktigt trevliga bilder 
Lite mera från kyrkömosse!!

Då vill jag också slå ett slag för den underbara (men ironiskt nog nu nedlagda …) bloggen Rostsverige:
#5 Det finns även en riktigt fin bilkyrkogård i Båstnäs i Värmland. Min brorsa var där i somras och han tyckte det var riktigt fett. Här är en länk: http://www.samlaren.org/bastnas/
Min brorsa och hans vänner hade även turen att hitta en gammal gubbe däruppe som tog dem på en guidad tur och berättade om alla de olika bilarna. De fick intrycket av att han brukade hänga ut där, så har man lite tur så kanske man träffar honom också.
#6 Tack för länken Bergamott
Den ska jag studera närmare.
Jodå nog känner jag till bilkyrkogården i Värmland allt har inte varit där men bilderna därifrån är välkända, hursom länken samlaren har ju en hel del annat matnyttigt!!!
Intressant länk! Tack Joppo!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Jag gillar sådana abandoned places.
Kan rekommendera Artificial owl
För de som kollade på Boston tea party för någon vecka sedan från Tjernobyl kanske känner igen platsen från Prypiat 7:00 in i programmet.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Ja ha, där rök ytterligare en byggkväll
Tack för en underbar länk!!!!
Bengt J.
Många sköna länkar med härliga bilder. Så får jag lov att tipsa om en annan sida: Övergivna platser av Jan Jörnmark. Från Mölndal och Jönköping till Chateau Miranda och den Masuriska kanalen i Ostpreussen. Och ett ställe några kilometer från morsan och farsans ställe. 
#11 Ja, jag har spenderat några timmar där. 
#12 I hans bok finns det lite med lokalanknytning för min del.
En av sveriges äldsta ishallar, Vämöhallen i Karlskrona som förmodligen kommer att rivas i år.
Som bonus är här en av de grymmaste vandringsleder jag sett och den passar absolut in på rost och förfall.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Å här pa staun dvs här i karlskrona har vi Oscarsvärn! också
http://karlskrona-sweden.blogspot.com/2008/12/oskarsvrns-befstning.html
Å nu hoppas jag denna krångliga länk funkar
Eller kanske denna gammla goding1 minns ni detta boys
Sorry länken funkar inte
Ger mig inte på att igen skicka en länk men sök på youtube, lyckliga gatan, mest för oss som har dragit oss tillbaks!!!! med andra ord vi som har livs erfarenhet
Hoppas att jag inte förstör din tråd Joppo, men sådant här taggar mig rejält. jätte kul grej men känns mest som jag gör dig illa

Hehe… Ingen fara Zoncar… Posta på du
Jag är van att trådarna brukar spinna iväg åt alla möjliga håll här
. För övrigt tycker jag bara det är kul med tips på ruiner och rostiga saker…
Vet du förresten nåt om den bilen som nån lyckats med konststycket att köra ner i tunneln på Oscarvärn? Varför har den hamnat där liksom?
Mvh Jesper

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#15-17
Varsågod
Stefan - Modellbyggare
Nä joppo jag känner inte till hur bilen (det är en ford hu! fast smaken är som bekant som…..) kan bara gissa att den är stulen eller något fösäkringsbedrägeri, men jobbigt har dom haft
Tack Stefan W det vart prexis den jag menade. kult med tanke på tråden!!!