Fick hålla hårt i plånboken på CCM-open, men hittade en del bra verktyg (bl.a en Tamiya fintandad såg), ett par sprayburkar Tamiyafärg, nåt dekalark och så den här…
Gunze/Zangyo Lotus Elan Type 26R. Satsen är tyvärr inte komplett, bla saknas tak och vindruta och det på boxen utlovade "Photo Etch" setet (skulle vara racingbältena tror jag). Men det spelar inte så stor roll för jag tänkte bygga den i en egen racingversion, utan tak, med minimal vindruta osv.
Nåt sånt här liksom…

Cool racingbil PonCar! Ser fram emot bygget 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Kanske inte kommer igång än på ett tag tyvärr -mycket nu med påsk och på jobbet med… Skulle behöva ha tag på såna där fyrbultsfälgar som på bilden här ovan o kanske lite fetare däck än de som följde med i satsen.

nu kom cadillacen kan nu påbörja sågandet

#8:
En Tu-22 är väl trevligt att ha!
Och inte tycker jag att Meteor-lådan är speciellt stor … 
Trevliga inköp Peter, Sponny, AlliN och Sau!
En Tu-22 är ju inte fel! Har en vscumversion! 
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Grattis Allin till en trevlig modell, köpte själv en sådan för att komma över en modern Cadillac motor men det vart ju inte ngn motor med!Däremot är fälgarna riktigt fina, tror att Proosen har andvänt dylika till ett av sina mycket hala bygge! Låter spännade att du ska såga sönder den , tror jag
Ser trevligt ut tycker jag! Inte fel med en halvbandvagn.
#7: Hej AlliN - Chop til You Drop!

#8: Ojoj stora paket! Mäktig kärra den där Blindern!
#11: Mmm, SdKfz 7 är en favorit! Ser fram emot ditt bygge!

Hmm, har inga bilder på mitt nyaste inköp ännu, men måste berätta att jag just har varit och hämtat ut en STOR kartong på posten innehållande Eidai´s V-2 raket-diorama i 1/76. En byggsats från 1974, lika gammal som en själv, enkelt uppbyggd och kanske inte så märkvärdig, dyr som attan både att köpa och få skickad (från Michigan!), men ändå…jag är lycklig
- skulle man köpa alla fordon, raket etc separat från andra tillverkare skulle det ändå dragit iväg ordentligt prismässigt, då mycket annars är tillverkat i resin och dyrt, från bl.a. Planet Models. Och så känns det lite unikt att få lägga vantarna på denna byggsats. Får bli havregrynsgröt och "radhusbiff" fram till nästa löning 

#16: Låter klart spännande! Ja, lådan alltså - inte maten! 

Kul modell! Fin stavning som sagt! 

japp!
Hej!
Jag hade funderat en tid på att bygga en landstigningsbåt från Italeri men tyckte att de var ganska dyra.
Hittade denna LCVP (6479) med willy jeep på modelhobbies för 18:89 £.
Utan willy jeep(6441) kostar den 31:49£ så den har sannolikt missat lite i prissättningen.
Det är ganska få delar men även en liten båt blir stor i 1:35. Wiilyn ser inte kul ut men det kan jag ta.
Roger
#21 Jo, kan tänka mig att den blir rätt rejäl. Hyfsat pris, minst sagt. Har sett att Trumpeter har en liknande byggsats också.
Köpte du två, eller blev det bara dubbla bilder..?
/Stefan

Jag ändrade så att det bara blir en bild.
Ser trevligt ut Roger! Skulle vilja ha en sån själv!
#24 Den är dock mycket mindre än en B52:a Håkan!
Roger
Hehe, ja tror nog det!