Den ser attans fin ut. Tänk om man kunde krympt den till 1/48 bara.
Oj, vad snabba ni var grabbar!
Denstore: Jo 1/48 skulle också sitta fint men risken är kanske att Tamiya bara förminskar sin:P
WildeSau: Tack, jag ska testa det där om jag nu får till det -hursomhellst så blev det ju en bild i alla fall fast jag inte trodde det först;)
Här kommer några fler bilder då:)
http://img408.imageshack.us/img408/936/p1260650.jpg
http://img444.imageshack.us/img444/5333/p1260655.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/1372/p1260656.jpg
Fler kommer så småningom.
Kan man inte lägga in flera bilder? Jag vet nog inte riktigt hur detta funkar:P
/B
Ser ut som en sjyst liten byggsats. Jag gillar att man får med fotoetsade ekrar. Det gör en hel del för helhetsintrycket.
Angående bilderna brukar jag lägga en bild per inlägg. Det är det smidigaste sättet tycker jag. Nån av sajtvärdarna brukar sedan förstora upp bilderna i efterhand.
Alternativt kan du skaffa iFokus plus och då kan du själv lägga in bilder som visas direkt i inlägget.
Mvh Jesper
Riktigt snygg HD! MiniArt har en hel del fina figurer och fordon. Lär även ha en Valentine på gång.
Ska bli intressant att följa detta bygge.
/Stefan

Spännande bygge!
Och det blir separata länkar till kedjan va? 
#7 det får vi hoppas, för realismens skull! Ekrarna sätts väl i en och en också?

#4 och #5: Här kan ni läsa lite om Bildhantering.
Jajjemen, separata länkar med kedjelås -svårt att få till låsclipset bara;D Kanske ska göra som man gjorde som liten knatte när vi tog och krökte till en spik istället; det höll i ca två minuter men det var väl också ungefär samma tid som man lyckades hålla igång moppen överhuvud taget;)
Kedjan på HD´n är i plast men väldigt fin, dock går den lätt av. På Broncos Triumph verkar den vara i ets.
Helt riktigt så är det ett gäng Valentiner på väg och olika versioner på Mercedesbil -härliga tider att vara blandmissbrukare i;)
Ifocus plus verkar intressant och bra med länk att läsa om bildhantering, tack ska ni ha allihop:)
/B
Här kommer en "ekerbild". Det funkade riktigt bra med dessa även om det kanske är lite väl tunnt etset. De har löst det smart med speciella "formpressar" och att de snittat själva ekerringen på fyra ställen så att det verkligen går att forma.
http://img42.imageshack.us/img42/5261/p1260658.jpg
Stor skillnad mot tex ABERS cykelekrar som inte var lika lätta att få till.
Mvh/B
Ps: Tyvärr får jag inte ordning på detta med bildhanteringen trots att jag läst hur man ska gå tillväga:P

#11: Det enklaste när det gäller bildhanteringen är att du har bilderna på din dator och sedan laddar upp en bild (från datorn) i varje inlägg.
När du sedan publicerat ett inlägg så klickar du på tumnagelbilden så att den blir stor, och högerklickar och väljer Kopiera. Därefter klickar du på Tillbaka (övre vänstra hörnet på bilden), väljer Hantera inlägg, Redigera inlägg, och så klistrar in den kopierade bilden. Därefter klickar du på Spara, och inlägget publiceras igen, den här gången med en stor bild synlig.

Ser ut som ett trevligt bygge! Ska bli kul att följa!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Tusen tack för hjälpen ElLobo och Håkan:)
Ska se om jag klarar det med nästa bild -måste dock bygga lite först;)
/B
Det där är väl definitionen på fet motorcykel, ska bli kul att följa detta bygge!
Lycka till!
Jo du, man skulle nog kunna göra en hel del för att biffa upp den ännu mer men jag har tänkt mig en "surplus-MC" nån gång 46-49 i Frankrike eller Belgien. Vill inte göra den för amerikansk typ fet bobber men kanske blir det vita däcksidor då jag tror det inte var helt ovanligt.
Har strippat den på gevärsställ och lite annat som stora "lastbilsbaklampor" tex och ersatt dem med en liten plutt som ger ett mer civilt intryck sas;) Denna lampa kommer från mörkerbelysningen som ska sitta på framskärmen; modifierade den lätt och klippte till fäste och nummerplåt från skräpet som blir över av etsarket. Ofta mycket användbara former där som man annars lätt slänger.
Tack Fanders:)
/B

#19: Jag påminner dig om att gå in och aktivera ditt medlemskonto, så finns möjligheten för de som vill att kontakta dig genom att skicka PM. Samt att du gärna får lägga in bostadsort m m, så blir det lite trevligare när man kikar på din profil. 
Ok, aktivera mitt medlemskonto -hur gör man då? Trodde det räckte med att vara inloggad:P
Har fyllt i stad, kön osv. men inget kommer upp på listan sen när man kollar?
Tänkte sätta in bild i vänstra hörnet men…
Har sämre koll på detta med datorer än jag trodde
/B

#21: Det är bara att klicka på Min personliga sajt, så blir den automatiskt aktiverad.
Och nu när jag klickar på ditt namn så ser jag att din sajt är aktiverad, så du har lyckats och det fungerar precis som det ska.
Gött, man kanske får till detta till slut då;)
/B
Ser attans så spännande ut detta HD bygge! Kul att ge sig till att konvertera nåt militärt till civilt. Följer projektet med spänning… Passar väl fint med en riktig hoj nu lagom till tjällossning och vårsol…
Ja och särskillt idag har det känts som man skulle vilja ha en fullskalemaskin;P Snackade med en kompis förut och han skulle ut på första rundan för våren.
Tackar för responsen PonCar:)
/B

Modellen är något för Speed Art Design i Mariestad den 4 sept.
Hoppas att du ställer ut denna fina och välgjorda modell.
Christer Mann

# 27
Tack för hjälpen. Det var meningen att länken skulle vara med.
Christer

#28:
Tack Christer, ska försöka att få ihop hela diot tills dess men risken är att man sitter här och tittar på allt intressant istället;P
På tal om Speed Art så byggde å byggde jag nog nästan ett femtontal bilar till förra gången, så denna gång blir det nog inta så många just här ifrån (har knappt hämtat mig än och vill heller inte skryta) men hoppas det är ännu fler byggare än vi som ställde ut då som vill komma och visa upp sina modeller. Det vore riktigt skoj att få en rejäl bredd på stilar och skalor!!!
Tror inte det behöver vara enbart bilar utan allt är välkommet -det bestämmer vi nu tycker jag och ALLA är välkomna!!!:)
/Bengt J.

Självklart gäller allt med "SPEED" och fantastisk konst är det verkligen. Jag hoppas att många hör av sig och vill visa sina modeller. Hör gärna av er !!!!
Christer Mann