Tasca Sherman
Hej,
någon som har en Tasca Sherman att sälja? Alla versioner är intressanta.
/Stefan
Stefan jag hoppades att du hade börjat bygga en sådan!
Jag har också funderat på en Sherman från Tasca. De tycks inte finnas några fler handlare i Sverige än Wentzels som ett större sortiment av Tasca så det blir att köpa utomlands.
Tror att det blir en sådan här
http://www.modelhobbies.co.uk/shop/tasca-british-sherman-mkii-direct-vision-35014-p-25509.html
Det finns risk att jag har drabbats av ökensjuka.
Roger
#1 Ledsen att göra dig besviken, Roger.
Hur som helst, så kommer jag tids nog att köpa en. Har varit sugen på en länge, men de är svåra att hitta till ett vettigt pris. Köpte "Model Military International" igår och det blev droppen som fick habegäret att rinna över…Jodå, precis den byggsatsen du länkar till är med som ett byggprojekt.
Nästa nummer av tidningen ska tydligen innehålla mer info för "ökensjuka"
.
/Stefan

Ni kommer få det svårt att hitta dom under 500:- tror jag.
Jag är snart klar med min Tasca M4a1 late och kan rekommendera kitet. Det är som ett mer detaljerat tamiya bygge. Passformen & detaljeringen är grym.
Mvh Hampus
#3 Skickade iväg en förfrågan till Wentzels. Fick svar idag, via mail, att de tar hem dessa byggsatser mot beställning. Pris: 600-650,- SEK beroende på valutaläge. Tolkar det som att de inte har något på hyllan. Finns att beställa utomlands för runt 450-500,- SEK + frakt. Egentligen vill jag helst gynna någon svensk handlare, men plånboken talar…
Låter lovande, Hampus! Har du några bilder att visa?
/Stefan

#3 mjo så småning om kanske där kommer någon bild =)
Det är så tråkigt att man så tydligt ser att priserna blir överdrivna i Sverige. Jag är väl medveten om att det inte är handlarnas fel.
699:- för en academy sherman på hobbex 
M4a1 late är exakt som mid versionen fast den har den senare vapenskölden och lite annan märkning.
Jag är själv mycket sugen på deras brittish M4a4 & den nu kommande Sherman mk III med T49 banden.
#5 Nä, handlarna försöker nog hålla en så vettig prisbild som det går. Oftast, åtminstone. Ditt prisexempel från Hobbex faller dock inte inom den kategorin…
Jag ska åka ner till Tyskland i början på maj och då ska jag hålla utkik efter en Tasca-Sherman. Eller två…
Ska bl a besöka pansarmuseet i Munster. Ska bli kul & intressant.
/Stefan
Kan ni inte tjata lite på tex Modellhuset i Mariestad att han plockar hem de nyaste från Tasca -så det inte bara kommer från mig?;P Tror han skulle kunna hålla priset någurlunda vettigt.
Det enda jag köpt är hjulsatsen till Sherman men det är riktigt fint.
Stefan vik rejält med tid för Munster -hellst en dag för där kan man gå hur länge som hellst:)
/Bengt J.

#7 Tror dock inte du kommer under 550-650 lappen. Det är inget bra pris men jag tror inte det kan bli bättre i Sverige :/
#7 Haha, jodå…jag kommer att spendera en hel dag på det museet. Ska bila ner, så jag har friheten att köra när jag vill. Beroende på trafiken så tar det inte så lång tid, faktiskt. 7 timmar är realistiskt.
Med lite turså hittar jag en Tasca-Sherman för under 500-lappen i Tyskland. Vi får se. Kanske borde ladda upp några stycken i bagaget?
/Stefan
#9 Fan vad fett Stefan
Jag blir allt lite avis på dig…Det vore riktigt nice att kolla på alla WW2 panzers… Du får ta lite bilder och hutta upp här på forumet tycker jag…
/Jeppi B
#10 Jo, det ska bli riktigt intressant. Munster är inte slutdestinationen på min Tysklandsresa. Det blir även en "begivenhet" där jag får återse en av mina vänner - en fabror som deltog i Ardenneroffensiven.
Japp, jag ska givetvis ta bilder. Får se om det inte kan bli ett "minireportage"…typ.
/S
#8 Nä iof risken är nog att det hamnar där och tyvärr ser man ju dessa priser även på andra modeller -typ Dragon:-/
#9 Låter riktigt skoj -ett litet repotage skulle sitta fint. För oss tar det några timmar längre men åker man i hyfsad tid på morgonen så är det lagom att ta kväll i eller utanför Munster för att sedan lägga nästa dag på muséet:) Det fanns en liten hobbyaffär i stan där förr men jag tror den är borta nu.
/B
#12 Ja, jag kollade lite mer noggrant på kartan och det är c:a 50 mil enkel resa för mig, inklusive färjan Rödby-Puttgarden. Räknar man 10mil/timme så är 5 timmar fullt möjligt. Åker jag 05.00, tar kaffepaus och någon macka på färjan över till Tyskland, så är jag framme lagom till 10.00.
Ska kolla upp vad det finns för intressanta hobbyaffärer längs färdvägen. Ska vidare till Köln efter Munster.
/Stefan
Låter bra:)
/B
#13 Om du kör genom Essen har du ett bra tips här.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#15 Tack för tipset, Sau. Har även hittat en butik i närheten av Bremen, Modellbau-König.
/Stefan