Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 1173 ggr
StefanW
0

Virus!

Till alla er som fått mail från mig som är skickat framför allt mellan 22.58 - 23.03 och texten är på engelska!

Släng det utan att öppna! Klicka inte på bilagor eller öppna något

Troligen har jag fått någon form av virus i datorn.

Ber så mycket om ursäkt och hoppas ingen blir drabbad av samma smörja.

Kommer att försöka skicka en ursäkt till de som jag kan se som troligen har fått ett oönskat mail

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Sedärja! Jodå, det fanns allt ett par stycken. Jag fick ett engelskspråkigt brev kl 23.04 till modellbygge.ifokus och ett kl 23.03 till min privata. Båda är nu slängda.

Tack för varningen!

starhawk
0

Fick ett till jobbsposten, blev mycket förvånad, har fått sånt där förut men just avsändaren och på engelska förvånade mig, men allt har sin förklaring

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

#0 "Kommer att försöka skicka en ursäkt till de som jag kan se som troligen har fått ett oönskat mail"

En valfri modell ur din obyggda samling låter väl vettigt?

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Alvhult03
0

Tack för föklaringen Stefan,jagfattade ingenting, varför det kom till mig!

Jonssonligan
0

Va fasen!

Fick du det med nu? Var det inte bara frugan som hade det förrut?

Jag vet inte om jag skickat ut mera från mit konto, men jag tror inte det. Jag bytte lösen fort som tusan och förhoppningsvis räckte det.

Har läst lite på nätet om att flera blivit drabbade, men hittade ingen direkt lösning. De har väl listat ut mitt lösen på nåt sätt.

LÖSNING: Byt lösen (tror det räcker)

NBISaladin
0

Fick det också, men man känner ju igen eländet på en mil, så det är lugnt :-)

#5: Det har med MSN-kontot o göra, just detta viruset har jag för mig? tror oxå det hjälper att byta lösen.

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

gismo76
0

Många som använder MSN messenger har haft problem det senaste att deras msn skickar saker hur som helst utan förlaring ….kanske är något liknande låter lite så.

NBISaladin
0

#7: Jo, min grabb har råkat ut för det. Läskigt när MSN/viruset skickar ut vad som ser ut som chattmeddelanden!

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Exelon
0

Fick ett liknande i höst , som la in någon sort reklam och aktiverade någon funktion som används om man är på semester och vill meddela det till dom som skickar till en. Så den skickade till alla jag hade skickat eller fått ifrån. Riktigt drygt att skicka och be om ursäkt.Skäms